افزایش خروج نقدینگی از بازار سرمایه به سمت ارزهای دیجیتال

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در نیمه دوم سال گذشته و  در شرایط فعلی با وجود گذشت دو ماه از سال جدید بخشی از نقدینگی به سبب ریزش‌های پی در پی بازار سرمایه و عدم جذابیت بازارهای موازی به بازار رمز ارزها  تزریق شد.

به گزارش صدای بورس، کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: تا چند سال گذشته رقیبی تحت عنوان رمز ارزها  برای بازار سهام وجود نداشت، لازم به ذکر که بحث رمز ارز در بازه یک و دوسال اخیر به ویژه در سال ۹۹ جدی شد.

او بیان کرد: از نظر بنده رمز ارزها اکثرشان هیچ بنیاد و پشتیبان خاصی ندارند، ناگفته نماند در شرایط فعلی چند هزار  رمز ارز داریم هر چند روز یکبار هم دارد به تعدادشان افزوده می شود نباید این نکته را از یاد برد که محاسبه  رمز ارزها از آنجایی که به شکل نموداری است اگر شخصی قصد دارد که در این حوزه ورود کند باید تحلیل تکنیکال را بلد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اوج گرفتن معاملات رمز ارزها در سال ۹۹ مصادف شد  با ریزش بازار سرمایه، گونه‌ای که این امر سبب شد تا سهامداران نقدینگی را از بازار سرمایه خارج کنند و مسیر آن را به سمت رمز ارزها تغییر دهند.

آسایش گفت: اگر بخواهیم بحث رمز ارزها را بررسی کنیم خواهیم دید در  کشورهای جهان سوم مثل ایران طی یک یا دو سال گذشته بحث رمز ارزها به شکل جدی تری دنبال می شود به گونه ای که اخیرا در خیابان ها هم در بین مردم در مورد خرید و فروش رمز ارزها مطالب مختلفی را می شنویم.


بیشتر بخوانید:
آخرین قیمت آپارتمان در تهران + جدول


این کارشناس سرمایه بیان کرد: در نیمه دوم سال گذشته و  در شرایط فعلی با وجود گذشت تقریبا یک ماه از سال جدید  بخشی از نقدینگی به سبب ریزش های پی در پی بازار سرمایه و عدم جذابیت بازارهای موازی اعم از طلا، مسکن، خودرو و غیره  به بازار رمز ارزها  تزریق شد ناگفته نماند از آنجایی که مبالغ سرمایه گذاری شده در چنین بازاری  به امر تولید کمکی نمی کند چندان برای اقتصاد کشور خوشایند نخواهد بود.

وی  گفت: شاید اکنون سرمایه گذارانی که وارد بازار رمز ارزها  شدند تا حدودی توانسته باشند به سود دست یابند اما باید گفت این بازار از آنجایی که تخصصی است به راحتی می تواند به سهامداران خرد آسیب وارد کند.

او بیان کرد: از آنجایی که در کشور ما نرخ انرژی (برق)  نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است و به همین خاطر تعداد حداکثری از اشخاص به ویژه سایر کشور های از چنین موقعیتی استقبال  می کنند به همین خاطر است که دولت  یک سری مجوز هایی را بدین منظور صادر می کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلیل آنکه معاملات رمز ارز در کشور ما  غیر قانونی به حساب می آید به سبب آن است که مبلغ حاصله از کشور خارج می شود،  در رمز ارزها فرار مالیاتی بیش از بازار های دیگر است، همچنین باید گفت در کشور هایی که اقتصاد بزرگی دارند هنوز رمز ارزها را به رسمیت نشاخته اند به سبب آنکه می دانند در رمز ارزها پولشویی زیاد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 433089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =