سود ۳۵۴ تومانی برای سهامداران «دابور» / افزایش سرمایه در راه است

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور سهامداران در محل سالن تلاش برگزار شد .

به گزارش صدای بورس، شرکت ابوریحان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات هورمونی در مشور با بیش از ۲۸۰ قلم داروی انسانی و دامی در سال جزء شرکت های موفق در حوزه صنعت دارو است .

میثم نورمحمدی مدیرعامل این شرکت در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

نورمحمدی گفت : میزان فروش شرکت در سال ۹۹ جهش ۵۵درصدی و میزان تولید نیز افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است.

وی در خصوص وضعیت فروش داخلی محصولات ابوریحان گفت: درصد تحقق بودجه در سال ۹۹ به میزان ۱۰۲درصد بوده است . روند مقایسه ای فروش ریالی این شرکت طی ۵سال اخیر مطابق نمودار زیر است .

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان در تحلیل بازار و وضعیت  صادرات محصولات اظهار کرد: این شرکت بیش از ۵۲ قلم دارو در ۷ کشورهای هدف صادراتی  به ارزش بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال در سال ۹۹ در کشورهای افغانستان ، عراق، ازبکستان ،آذربایجان ، ونزوئلا،سوریه ، تاجیکستان صادر و ۵ قلم از محصولات را رد کشور لبنان و ۲ قلم داروی دامی در کشور سوریه و ۶ قلم محصول در ازبکستان ثبت کرده است .

وی اضافه کرد : سیاست و برنامه های شرکت در بخش فروش؛ توسعه فرصت های درآمدی و تمرکز روی فروش محصولات جدید، مدیریت بهینه شرایط فروش، تقویت روابط با مشتریان، بهبود قابلیت های فروش، مدیریت زنجیره توزیع، همکاری مشترک با برندهای دارویی و برنامه های شرکت شرکت در بخش صادرات؛ تعیین بازارهای هدف و محصولات صادراتی ، تهیه و تدوین گزارش های تحلیلی از بازارهای هدف، توسعه نمایندگی های صادرات، ترسیم نقشه راه ارتقای Gmp برای بازارهای هدف، استقرار Target Costing برای محصولات صادراتی خواهد بود.

میثم نورمحمدی در مراسم این مجمع خبر از افزایش سرمایه پیش رو داد و گفت : افزایش سرمایه ۵۰ درصدی «دابور» از محل مطالبات و آورده نقدی در دست اقدام است.

همچنین صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به  ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

موسسه بهمند به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و  شهود امین  به‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

در پایان مراسم ۳۵۴۷ ریال سود نقدی نیز به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

کد خبر 433082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =