مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۲۱  اردیبهشت ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس بازار سهام سراپا سبز شد. امروز شاخص کل بورس با ۲۱ هزار و ۹۴۰ واحد رشد به سطح یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۲۳ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، شپنا و ومعادن به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.


بیشتر بخوانید: 
ارزش روز سهام عدالت،۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران به هیچ عنوان نباید سهمشان را ارزان بفروشند زیرا هیچگاه باقی ماندن در بازار سهام ضرر ندارد. از طرف دیگر بازار به زودی در مدار طبیعی خود قرار خواهد گرفت.

دبیرکل انجمن اقتصاددانان ایران گفت: دو عامل می‌تواند آینده بازار سرمایه را تضمین کند؛ نخست، حرکت اقتصاد ایران به سمت بازار آزاد و دوم، مقررات‌زدایی در بازار سرمایه درخصوص ارائه مجوزها.

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بازار رمز ارزها، بازاری نوپا و پرریسک است که بازده خوبی در یک سال گذشته برای سرمایه‌گذاران داشته و رقیبی برای بازار سرمایه به شمار می‌رود.

سهام عدالت ۳ درصد رشد کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان بود.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم به دنبال شاخص کل رشد کرد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۳۴,۹۴۰ ریال افزایش یافت.

صندوق پالایشی یکم به رشد خوبی دست یافت. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۷۲,۷۵۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۹۰ هزار تومان بود.

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران از پذیرش شمش فولادی شرکت ذوب آهن فجر صوفیان، میلگرد فولادی شرکت صنایع فولادسازان امیرآباد و قیر و عایق رطوبتی شرکت داناپوش دلیجان در بازار اصلی این بورس خبر داد.

شورای رقابت اعلام کرد: دستورالعمل نحوه تعیین قیمت را صرفا برای خودروهای پر تیراژ سواری مصوب کرده‌ایم و به هیچ وجه خودروهای غیر سواری (وانت) از جمله زامیاد را شامل نمی‌شود.

سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: هیچ فولادی گم نشده و رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

همزمان با الزامی شدن ثبت اطلاعات چک‌های جدید در سامانه صیاد در راستای اجرای قانون جدید چک، رئیس کل بانک مرکزی از اتصال خودپردازها به این سامانه در آینده نزدیک خبر داد.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 432856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =