۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
قیمت جهانی طلا در ۱۴۰۰/‌۲/۲۰

امروز، قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۸۳۵ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، به دنبال انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا که موجب افزایش امیدواری نسبت به پایین ماندن نرخ بهره شد و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را تقویت کرد، قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه اخیر در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۸۳۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به بالاترین رقم از ۱۱ فوریه یعنی هزارو ۸۴۲ دلار و ۹۱ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به هزار و ۸۳۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «انتشار گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا سبب شده تا فعلا خیال سرمایه گذاران از عدم افزایش نرخ بهره راحت شود.»

وی افزود، با توجه به افزایشی بودن روند حرکت قیمت ها فلز زرد احتمالا در مرحله بعدی قله ۱۸۵۰ دلاری را فتح خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو در ۱۴۰۰/۲/۲۰ +جدول


آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تعداد فرصت های شغلی جدید در آمریکا طی ماه آوریل آنگونه که انتظار می رفت رشد نداشته است. به گفته یک مقام فدرال رزرو، ۲۶۶ هزار فرصت شغلی جدیدی که شرکت های آمریکایی طی ماه گذشته ایجاد کرده اند فاصله زیادی با رقم های مورد انتظار تحلیلگران داشته است. فدرال رزرو متعهد شده تا زمانی که نرخ تورم و اشتغال به سطح معقولی نرسیده، نرخ بهره را در نزدیکی صفر نگه دارد.

نرخ پایین بهره سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود و با کاهش ارزش دلار، فلز زرد را برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند ارزان تر می سازد.

منبع: تسنیم

کد خبر 432765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =