آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۱۲۲) / بورس به شانس بستگی دارد؟!

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد.

به گزارش صدای بورس، خطرناک‌ترین باور درباره بورس این است که سرمایه گذاری در آن را با شانس و اقبال گره بزنیم.

بعضی ها فکر می کنند چون خوش شانس هستند پس حتما در سرمایه گذاری موفق می‌شوند. این فکر خیلی اشتباه است برای اینکه سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشیم تنها راه این است که اطلاعات کسب کنیم و بتوانیم شرایط شرکت‌ها را تحلیل کنیم و این هیچ ربطی به شانس ندارد.

برای ورود به بورس ایران باید کل سرمایه‌مان را درگیر کنیم

برای شروع سرمایه گذاری باید با سرمایه اندکی وارد شد و پس از صرف چند ماه برای آموزش و رسیدن به مهارت نسبی، کم کم سرمایه را افزایش داد. حتی افراد حرفه ای در بازار بورس توصیه نمی‌کنند که تمام دارایی و سرمایه‌مان را در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم.

بعضی از افراد با قرض گرفتن و یا دریافت وام بانکی وارد بازار سرمایه گذاری بورس می شوند این کار کاملا اشتباه است چون سرمایه گذاری در بورس ریسک بالایی دارد و احتمال از دست رفتن تمام و یا بخشی از سرمایه وجود دارد.


بیشتر بخوانید:
مبارزه مشروع با رژیم غاصب را ادامه دهید


برای خرید و فروش در بورس زمان زیادی لازم نیست

بر خلاف تصور بیشتر مردم سرمایه‌گذاری و ورود به بورس ایران نیازمند وقت است، این زمان روزانه و به صورت منظم (حداقل یک ساعت) باید در نظر گرفته شود. اگر وقت کمی دارید سرمایه گذاری به صورت شخصی در بورس گزینه مناسبی برای شما نیست.

اگر می خواهید از مزایای بازار بورس بهره‌مند شوید و زمان مناسبی ندارید، پولتان را در بازاری سرمایه گذاری کنید که نیاز به بررسی و سرکشی کمتری دارد و یا از گزینه های دیگر سرمایه گذاری در بازار بورس مثل «صندوق های سرمایه گذاری سهامی» استفاده کنید.

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

هدف اصلی مدیریت سرمایه گذاری، کم کردن زیان در معاملات اشتباه و افزایش سود در معاملات درست است. با حفظ اصول مدیریت سرمایه، سرمایه حفظ می شود و سود آوری به حداکثر میزان خود می رسد.

افراد مبتدی و کم تجربه هدف از سرمایه گذاری را تنها کسب سود می دانند در صورتی که اصل اولیه در بازار سرمایه بقا و یا ماندگاری است. یعنی اگر ما بدون توجه به ریسک سرمایه گذاری و تنها با توجه به سود، خرید و فروش کنیم در مدت کوتاهی کل سرمایه مان از دست می رود.

برای کنترل این ریسک روش ها و ابزارهای متفاوتی وجود دارد. که در زیر به این روش ها می پردازیم.

منبع: سیگنال

کد خبر 432618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =