«تیپیکو» ۲۴۷ هزار میلیارد ریالی شد

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه امسال را روی سامانه کدال منتشر کرده و در آن جزییات عملکرد این دوره خود را به اطلاع سهامداران و اهالی بازار سرمایه رسانده است.

بررسی گزارش عملکرد ماه گذشته «تیپیکو» حاکی از آن است که با وجود شرایط نابسامان بازار سرمایه و تداوم روند نزولی قیمت سهام اکثر شرکت‌های فعال در این بازار، اما ارزش بازار پرتفوی بورسی این مجموعه سرمایه‌گذاری با افزایش همراه شده است. آن‌چنان که، ارزش بازار پرتفوی بورسی «تیپیکو» با ثبت حدود یک هزار و ۱۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش، در پایان ماه گذشته به رقم ۲۴۷ هزار میلیارد ریال دست یافته است.


خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها
بر اساس این گزارش، این مجموعه با سرمایه چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریالی در ماه گذشته در سهام ۴۸ شرکت فعال در ۱۱ صنعت سرمایه‌گذاری کرده است. هزینه سرمایه‌گذاری‌های فروردین ماه امسال «تیپیکو» بیش از  ۶۶ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال افزایش یافته و از مبلغ ۱۴ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال به ۱۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال رسیده است.

پرتفوی بورسی
بخشی از سهام ۳۷ شرکت بورسی همچون پارس دارو، فرآورده‌های تزریقی ایران، پخش هجرت، داروسازی فارابی، داروسازی قاضی، داروسازی اکسیر، داروسازی کاسپین تأمین، هلدینگ داروپخش، لابراتوارهای دارویی رازک، تولید مواد اولیه داروپخش، کلر پارس، شیمی دارویی داروپخش، داروسازی زهراوی شیرین دارو، داروسازی ابوریحان، کارخانجات داروپخش، شیرین دارو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین و ... در پرتفوی بورسی این مجموعه جای دارد که همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، ارزش بازار این سبد با ثبت بیش از یک هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال افزایش به حدود ۲۴۷ هزار میلیارد ریال ارتقاء یافته است.

پرتفوی غیر بورسی
در مقابل اما، پرتفوی غیربورسی ماه گذشته این مجموعه سرمایه‌گذاری در فروردین ماه امسال بدون تغییر نسبت به ماه قبل از آن از بخشی از سهام شرکت‌های فعال در خارج از بازار سرمایه همچون آنتی بیوتیک سازی ایران، اوزان، تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو، داروسازی دانا، سیما سلامت تأمین ایرانیان و سایر شرکت‌های خارج از بورس تشکیل شده که هزینه تشکیل این سبد نیز مبلغ حدود یک هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

صورت ریز معاملات سهام تحصیل شده
در ماهی که گذشت، بخشی از سهام شرکت‌های داروسازی امین، داروسازی قاضی، پخش هجرت و واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین به بهای ۶۷ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال به تملک شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین درآمده است. سهام شرکت داروسازی امین از محل افزایش سرمایه به پرتفوی شرکت اضافه شده است.


صورت ریز معاملات سهام واگذار شده
در پایان این گزارش می‌افزاید، «تیپیکو» در ماه گذشته بخشی از سهام شرکت توزیع داروپخش را به ارزش ۶۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال در بازار سرمایه فروخته که از این محل بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال سود شناسایی کرده است.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۸

کد خبر 432582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =