داستان ۳ میلیون تن فولاد گمشده، تکرار گم شدن دکل‌های نفتی است؟/ مجلس چرا تفحص از فولادی‌ها را دنبال نکرد؟

صورت مسئله گم شدن ۳ میلیون تن فولاد اشتباه است.

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ خبرگم شدن ۳ میلیون تن فولاد  که رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد  از آن خبر داد، تیتر رسانه‌ها شد. 

 مهدی ملک ثابت، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در گفت و گو با صدای بورس بیان کرد: انجمن فولاد گم شدن ۳ میلیون تن فولاد را رد کرد.  انجمن فولاد یعنی خود فولاد سازان،  این انجمن درست بیان می کند، چیزی گم نشده است، نکته این است که صورت مسئله باید تغییر کند، گم شدن واژه اشتباهی است، درست این است که در خصوص میزان تولید، فروش و صادرات فولادسازان  بایدتحقیق و تفحص انجام شود.

وی با اشاره به لزوم شفافیت در معاملات فولادسازان  افزود: باید اینگونه موضوع گم شدن ۳ میلیون تن فولاد را پیگیری کرد، فولاد سازان باید پاسخ دهند فولادی که با آب و برق و گاز دولتی تولید کرده اند را به چه کسی فروخته‌اند؟ آمار این فروش به راحتی مشخص می شود. گزارش این خرید و فروش‌ها  برای سال ۹۹ و ۹۸ چک شود و  میزان  فروش فولاد سازان مشخص شود.


بیشتر بخوانید:

اعضای جدید شورای عالی بورس چه کسانی هستند؟/ جایگزین شاهین چراغی را چه کسی مشخص می‌کند؟
کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بورس را تکان می‌دهد؟/ ۳ صنعتی که بازار سرمایه را نجات  می‌دهد


نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه هر دستگاه نظارتی  که مسئول این امر است باید این تفحص را انجام دهد، گفت:  مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص در مورد حساب های فولاد سازان را در خواست کرده بود،اما هنوز هیچ آماری در این خصوص رسانه‌ای نشده است..

ملک ثابت با اشاره به اهمیت اجرایی شدن هر چه زودتر قانونی برای تحقیق و تفحص از فولادی‌ها بیان کرد: فولاد سازان زیر مجموعه دولت است و تحقیق و تفحص باید در مقامی به جز  دولت انجام شود. دولت هیچ گاه نمی‌گوید اشتباه کرده است،  قوه مقننه و قوه قضائیه دو مقامی هستند که می‌توانند در این خصوص مطالبه داشته باشند.

کد خبر 432548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =