اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از SME ها

برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SMEها اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه در گردش به این واحدها با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال کشور است.

به گزارش صدای بورس، عبدالناصر همتی در آخرین پست اینستاگرام خود و با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب از برنامه‌های  بانک مرکزی برای پشتیبانی از SMEها  و  اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به این  واحدها خبر داد.

متن پیام  به این شرح  است:

  • روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ تأکید کردند: گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم به ویژه طبقات ضعیف و متوسط هستند.
  • بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آنها باعنوان SMEها یاد می شود امروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشور ها شناخته می‌شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف پذیری بیشتر از مزایای این بنگاه‌ها می باشد.
  • بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدیدی برای افزایش میزان تامین مالی‌ SMEها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط  از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی داشته است.
  • برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SMEها  در سال ۱۴۰۰ اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه در گردش به این واحدها با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال کشور است.


بیشتر بخوانید:

فرصت های شغلی امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰


کد خبر 432492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =