چرا همه چیز بورس به ۴۸ ساعت دیگر بستگی دارد؟

۳رویداد سیاسی مهم تکلیف بورس را مشخص می کند.

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ سکه در ۲ روز  ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طول ۱۰ روز گذشته به زیر یک میلیون تومان آمده است.  شاخص کل بورس نزولی و امروز نیز با ۱۳ هزار واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحدی ایستاد. ایران در آستانه یک تحول سیاسی و اقتصادی است برخی کارشناسان معتقدند عنان کنترل بورس در دستان دولت است و برخی دلار و رخ داد های اقتصادی و سیاسی را مهمترین عامل بر ریزش های بورسی عنوان می کنند.

محمدهادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ بهسازان در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: در شرایط فعلی توصیه بر سیاست صبر و رصد بازار است و هیچگونه اقدامی تا پایان هفته اعم از خرید یا فروش سهام توصیه نمیشود لکن دارندگان سهام بانکی از حاشیه امن بیشتری برخوردارند. بعقیده ما ریسمان هدایت بورس تا حدود زیادی در دست دولت است که درصورت اراده و با برنامه ریزی درست می تواند این بازار را مدیریت کند.


بیشتر بخوانید:
کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بورس را تکان می‌دهد؟
طلا امروز چند؟/ ربع سکه امروز ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد


وی افزود: طرح‌هایی آماده شده و منتظر طرح در جلسه سران ۳ قوه می باشد که این امر در کنار روند مذاکرات از رویدادهای مهمی هستند که بر روند بازار تاثیر گذار هستند.ظرف ۴۸ ساعت آینده مسیر بورس تا حدودی مشخص می شود. از لحاظ نموداری نیز بنظر میرسد شاخص در اواخر اصلاح خود باشد و احتمال بازگشت بازار از هفته آتی دور از ذهن نیست. لکن با این اوصاف اگر دود سفید از جلسات مزبور بیرون نیاید آنگاه خروج از بازار سرمایه در شرایط کنونی تا زمان بروز نشانه های قطعی شکل‌گیری روند توصیه می شود.

کد خبر 432453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم سالاری بیناباج IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    ممطمئناً این کار بسیار عالی واعتماد سرمایه گذار را جلب خواهد کرد آینده خوب وروشنی دارد انشاالله هرچه زودتر انجام شود
  • رضا GB ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    میخوان چیکار کنن ؟ اول اختلافات خودشون رو حل بعد بورس هدف روحانی اینه انتخابات با خاک یکسان شه
  • GB ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    والله همه سرمایمون ازدست رفته دیگ پول نان خالی هم نداریم شماهاماروشرمنده بچهامون کردین