۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
مسکن ارزان شد!

بانک مرکزی در گزارشی از کاهش ۳.۱ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.هرچند قیمت مسکن در قیاس با سال قبل ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است!

به گزارش صدای بورس،‌ تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از معاملات مسکن در شهر تهران بیانگر آن است که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

البته متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۶۸ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۱۳۴.۵ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ به ترتیب ۱۱۳.۳ و ۸۱.۴ درصد افزایش نشان میدهد.


بیشتر بخوانید:

ورود سامانه جدید به بازار؛ تیر ماه ۱۴۰۰


همچنین در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۶۰.۳ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در فروردین ماه سال ۱۳۰۰ نشان دهنده رشد به ترتیب ۳۲.۳ و ۳۶.۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می باشد.

بازار مسکن , قیمت مسکن , بانک مرکزی ,

منبع: تسنیم

کد خبر 432203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =