۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کسی طلا نمی‌خرد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اگر سکه زیر ۱۰ میلیون تومان بیاید، شاهد ریزش در قیمت‌ها خواهیم بود، گفت: چون بازارها تعطیل هستند خریداری برای طلا وجود ندارد و اکثراً فروشنده هستند.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر، اظهار داشت: کاهش قیمت‌ها در بازار سکه منجر به کاهش حباب انواع سکه بهار آزادی شده است. حباب سکه امروز ۱۵۰ هزار تومان شد.

وی درباره درج قیمت های زیر ۱۰ میلیون تومان برای سکه بهارآزادی طرح جدید اینطور گفت که بازار طلا و سکه تعطیل است و هیچکس هنوز روی این قیمت‌ها سکه را نفروخته است.

او تأکید دارد که سکه ۹ میلیونی را نمی فروشند و فقط این قیمت‌ها در سایت‌ها اعلام شده است. ممکن است در این قیمت‌ها سکه را از مردم بخرند ولی قیمت فعلی سکه بالای ۱۰ میلیون است و اگر واحد صنفی باز باشد، روی همین قیمت ها سکه را می فروشد.


بیشتر بخوانید:

ارزش روز سهام عدالت دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰


نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه خریداری برای طلا و سکه وجود ندارد،‌ گفت: با کاهش قیمت‌ها، تعداد فروشنده‌ها در بازار زیاد شده اند ولی خریداری نیست چون پول نیست و بازارها تعطیل هستند و ... بازار تهران و شهرستان ها تعطیل هستند، اصلا معامله ای انجام نمی شود.

وی درباره کف حمایتی قیمت سکه تصریح کرد: ۱۰ میلیون تومان مرز مهمی برای قیمت سکه است؛ اگر سکه زیر ۱۰ میلیون تومان بیاید، شاهد ریزش در قیمت‌ها خواهیم بود. البته الان قیمت ارز در بازار طلا تعیین کننده است؛ قیمت ارز هم گره خورده به مذاکرات وین؛ این درحالی است که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر کاهشی نبوده بلکه افزایشی هم بوده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 432148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =