آیا سرمایه گذاری در بازار ارز (سال 1400) سودآورد است؟

در این مقاله به ریسک های موجود برای سرمایه گذاری در بازار ارز خواهیم پرداخت و نکات مهم پیرامون این سرمایه گذاری را بیان خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید.

پیش از آن که وارد مقوله بازار ارز بشویم، خوب است این تذکر را بدهیم که ارز در اصل بازاری با ریسک زیاد است و حضور در آن برای افرادی که آشنایی با این نوع از بازار ندارند با ریسک بسیار زیادی زیان همراه است و البته در کنار این مسئله بازارهای خیلی کم خطرتری هم وجود دارند که نرخ بازدهی آن ها نسبت به بازار ارز بسیار بالاتر است و جهت حفظ ارزش داراییتان می تواند پیشینه بهتری را برایتان ارایه دهند، از جمله این نوع بازارها می‌شود به بازار بورس و اوراق بهادار اشاره داشت، که حتی اگر بدون اطلاعاتی نیز بخواهید در این بازار نفوذ کنید، می‌توانید از توانایی شرکت‌های سرمایه گذاری و همین طور دیگر متخصصین حرفه‌ای بازار کمک بگیرید و از فرصت های سرمایه گذاری در سال 1400 استفاده نمایید، ولی این توانایی در بازار ارز برایتان محیا نیست.

اولین نکته اول سرمایه گذاری در بازار ارز

جهت سرمایه‌گذاری در بازار ارز بایستی ابتدا هدف زمانی مشخص کنید، شما در چه هنگامی وارد بازار می‌شوید؛ برای بازده کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت؟. هدف غایی از این کار در واقع آن است که توقع خودتان را از بازار شناسایی کنید. نوسانات بازار ارز در کشور ما هر قدری دوره سرمایه گذاری در آن زیادتر گردد دارای ریسک کمتری نیز از نظر حسابداری است. به همین جهت به افرادی که تخصص و مهارات و آشنایی کمتری از ماهیت بازار دارند توصیه می‌گردد تا برای بازده بلند مدت‌ تر سرمایه گذاری خودشان را کنند. همچنین میتوانند جهت کاهش بیشتر ریسک ، سرمایه گذاری خودشان را بر روی سهام بلند مدت نیز انجام دهند.

نکته دوم سرمایه گذاری در بازار ارز

ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز

قبل از آن که به پیشنهاد اشخاص غیر حرفه‌ای دربازار توجه نمایید، بایستی تا به ارقامی نگاه کنید که به معنای ارزش برابری ارزها است و همچنین چشم انداز رشد و توسعه اقتصادی کشورها این توانایی را برایتان به منظور انتخاب بهترین و اقتصادی‌ترین ارز جهت سرمایه گذاری یاری می‌رساند.

نکته سوم سرمایه گذاری در بازار ارز

بازار ارزهایی که بر روی بازار بورس هستند و زیادترین مبادلات بازار را در حقیقت به خود اختصاص می‌دهند. به طور حتم بهترین ارز جهت بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 به حساب نمی‌آیند و در خیلی از موارد، ارزهایی که در حاشیه بازار رد و بدل می‌شوند، می‌توانند برایتان نتایج بسیار بهتری داشته باشند. اغلب دولت‌ها به شکل ملموس و ناملموس بازار ارزهای اصلی و عمده را تحت کنترل دارند و از نوسانات بسیار شدید آن جلوگیری کرده و حتی زمانی قیمت این گونه از ارزها را به شکل مصنوعی پایین نگه دارند. این زمان برای افرادی که می دانند نوسان گیری چیست بسیار مناسب می باشد و می توانند از این فرصت های سرمایه گذاری در سال 1400 استفاده نمایند.

نکته چهارم سرمایه گذاری در بازار ارز

هنگامی که تصمیم گرفتید تا به بازار ارز ورود پیدا کنید، جهت خرید بدون شک به صرافی های رسمی رجوع کنید، خرید ارز با وجود ارزهای تقلبی ریسک بسیار بالایی به دنبال خودش دارد. البته بهره‌برداری از حساب ارز بانک‌ها هم می‌تواند تحت عنوان یکی از منابع رسمی مطمئن تلقی شود ولی به شرط آنکه هنگام خرید ارز از بانک در زمینه نرخ کارمزد دقت داشته باشید زیرا همین تفاوت می تواند در صورتی هدف گذاری کوتاه مدت امکان سود دهی سرمایه گذاری را کم کاهش دهد.

نکته پنجم سرمایه گذاری در بازار ارز

جهت حضور در کلیه بازارهایی که داری نرخ قیمتی شناور است، بازار بورس و اوراق بهادار در اصل دارای یک هدف مشخص است، در کمترین نرخ قیمتی احتمال خرید و همچنین در بالاترین قیمت ممکن، به فروش برساند، این شرایط اغلب در بازار ارز نیز بسیار محتمل و صادق است، این در شرایطی است که بیشتر مردم هنگامی که نرخ قیمت‌ها شرو ع به افزایش و در نتیجه بالا رفتن می‌کنند و در آخر هم وارد بازار می‌شوند و هنگامی که نرخ قیمت‌ها رفته رفته شروع به پایین آمدن کرد، برای خروج نمودن از روند بازار، به صف‌های فروش هجوم می‌آورند و اغلب هم همیشه از شرایط و موقعیت حاکم بر بازار بسیار ناراضی و ناخرسند هستند. این در واقع در حالی است که اگر شما بلعکس این جریان غالب شنا کنید، می‌توانید سود بسیار بهتری کسب نمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر با مبحث صف خرید می توانید مقاله " صف خرید در بورس یعنی چه " را مطالعه نمایید.

نگاه به نرخ سود سرمایه‌ گذاری دربازار ارز

نرخ سود سرمایه‌گذاری دربازار ارز

اندک نگاهی به جریانات و روند تحولات و رخدادهای نرخ ارزهای مختلف و گوناگون در برابر واحد پولی ریال این موضوع را نشان می دهد که متاسفانه در کل دهه هشتاد شمسی، تقریبا می‌شود گفت که تمامی این ارزها در برابر واحد پول کشورمان یعنی ریال گران شده‌اند. این موضوع مهمی که به آن اشاره شد در واقع می‌تواند تا ناشی از شرایط تورمی حاکم بر اقتصاد ایران باشد که ثبات را از بین برده و شاید نتیجه سیاستی باشد که تحت عنوان توسعه صادرات ملی در طی تمامی این سال‌ها با برنامه‌های بدون برنامه! توسط دولت‌های گوناگون در پیش گرفته شده بودند.

این مسئله منجر گشته تا از نظر حسابداری بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 در بازار ارز آن هم در بلند مدت به نظر می‌رسد که می‌تواند سود آور باشد. این در حالی است که می توان بیان کرد که نرخ متوسط برای رشد نرخ و ارزش ارزهای گوناگون در کشور، در طول این سال ها چیزی بین 5 تا 16 درصد، تغییر داشته است. این در حالی است که اغلب نرخ تورم به شکل متوسط چیزی در حدود 15.6 درصد بوده است.

این یعنی در صورت سرمایه گذاری به شکل بلند مدتتان در بازار ارز، ارزش داراییتان در این بازده زمانی در بهترین نوع خودش حفظ می‌گردد و شما نیز اگر چه سود واقعی خودتان را در بازار کسب نمی کردید، میتوانستید که در همین زمان با سپرده گذاری مطمئن و سودآور در بانک برای خودتان به راحتی سرمایه جذب کنید. البته تذکر مهم آن که، با استفاده از این نوع نوسانات کوتاه مدت، نرخ ارز به شکل حتمی می‌تواند سود بیشتری را برایتان به همراه آورد ولی این کار در اصل نیاز به تخصص، مهارت و تجربه دارد و با ریسک بالایی هم رو به رو است.

واقعیت آن است که شما هنگامی که یک بازار را جهت بازار سرمایه گذاری برای کسب سود انتخاب می‌کنید، بایستی تا حتما دو موضوع را مدنظر خود قرار بدهید. نخست آن که با مقدار سرمایه‌ای که در دست دارید ببینید که توانایی ورود به چه بازارهای دیگری را پیش از این داشتید اما برای ورود به این بازار خواص، از فرصت‌های دیگری که داشته‌اید چشم پوشی نمودید. (هزینه فرصت یا به عبارت دیگر همان نقطه تمایز محاسبه سود اقتصادی با سود حسابداری).

دوم آن که هیچوقت تمامیه تخم مرغ هایتان را نبایستی تا داخل یک سبد بگذارید، البته اگر از نظر خودتان تخم مرغ کافی جهت سرمایه‌گذاری نمودن در این نوع از بازار را در اختیار ندارید بایستی تا ریسک بیشتر را قبول کنید و تلاش کنید تا با کسب دانش و مهارت کافی درباره بازار، هدف خودتان و همچنین ریسک بازار سرمایه گذاری در این زمینه را کنترل کنید و از فرصت های سرمایه گذاری در سال 1400 به خوبی استفاده نمایید.

کد خبر 432105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =