با سازوکار جدید، کیفیت افشای اطلاعات تغییر خاصی نمی‌کند

سازوکار جدید مبنی بر استفاده از دانش فنی و تخصصی تحلیلگران بیشتر به رونق شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری کمک می کند اما در روند کلی بازار و معاملات، تاثیر خاصی نخواهد داشت.

صدای بورس_ مینا هرمزی؛ سازوکار جدید در خصوص انتشار گزارش پیش بینی سود شرکت‌ها از طرف سازمان بورس اعلام شد، موضوعی که پیشتر توسط دهقان دهنوی وعده داده شده بود. حالا و بر اساس سازوکار پیشنهادی قرار است از دانش فنی و تخصصی تحلیلگران بازار مانند شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری و ارزش گذاری مدیریت صندوق های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران اما معتقد است: این تصمیم بیشتر به رونق شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری کمک می کند و باعث می‌شود بازار  تخصصی تر تحلیل شود، اما در روند کلی بازار و معاملات، تاثیر خاصی نخواهد داشت.

وی افزود: سهامداران حقوقی و حقیقی از تحلیل‌های  شرکت های مشاور سرمایه گذاری و ارزش گذاری مدیریت صندوق های سرمایه گذاری استفاده می کنند که البته هرچه موضوعات تخصصی تر در بازار سرمایه جا بیفتد برای سهامداران بهتر است.


بیشتر بخوانید:

پیگیر جبران زیان مردم در بورس هستیم


این فعال بازار با بیان اینکه  اقدام خوبی است و باعث می شود نهادها فعال‌تر و حوزه های تخصصی در بازار تقویت شوند، افزود: البته در این میان شرکت‌ها ممکن است فکر کنند هزینه هایی بر شرکت تحمیل می شود اما از طرف دیگر شرکت‌ها هزینه های سنگینی در استخدام تحلیلگران داشتند که این کار باعث می شود تا آن هزینه ها به تدریج از بین بروند و نیروهای تحلیلگر بجای اینکه در شرکت‌های مختلف توزیع شوند در شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری مشغول به کار می شوند.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در پایان تصریح کرد: البته خروجی اطلاعات شرکت ها مشخص است و در سایت کدال هم موجود است و موضوعی در این زمینه تغییر نمی کند. در واقع در کیفیت افشا اطلاعات تغییر خاصی ایجاد نمی شود.

کد خبر 432103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =