دلیل مزایده واحدهای ساختمان شرکت بورس/ مطالبه سهامداران یا فرار مالیاتی

معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار گفت: درآمدزایی از محل  مازاد واحدهای ساختمان  شرکت بورس از مطالبات سهامداران شرکت بورس است و ربطی به فرار از مالیات خانه‌های خالی ندارد. 

صدای بورس _ محبوبه قرمزچشمه؛ "شرکت بورس اوراق بهادار تهران در نظر دارد تا طبقات مازاد خود واقع در سعادت آباد، خیابان قیصر امین پور را به صورت استیجاری از طریق مزایده واگذار نماید. "خبر این مزایده درحالی رسانه ای شد که شائبه ای مبنی بر تلاش شرکت بورس برای فرار از مالیات واحدهای خالی مطرح است.

علی علی زاده گیاشی، معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با صدای بورس این شائبه را رد کرد و گفت: یکی از مطالبات به حق سهامداران شرکت بورس درآمدزایی از محل  مازاد واحدهای ساختمان  شرکت بورس بود، که در حال پیگیری است.  واحدهای تجاری ساختمان شرکت بورس که شامل طبقات همکف، نیم طبقه و منفی یک است بیش از یک سال به 9 بانک اجاره داده شده است. همچنین تالار معاملات نیز در طبقه همکف بوده که تمامی کارگزاری ها در آن دارای ایستگاه معاملاتی می باشند. طبقات بالای ساختمان بورس از طبقه 1 تا 10 شامل طبقات اداری است که بخشی در اختیار شرکت بورس و مابقی قرار است به اجاره گذاشته شود.


بیشتر بخوانید:
صندوق توسعه ملی چرا ۱۲ هزار میلیارد تومان را پرداخت نمی‌کند؟

مسکن بعد از بازگشت آمریکا به برجام ارزان می‌شود؟


معاون پشتیبانی شرکت بورس اوراق بهادار افزود: برای اجاره واحدهای اداری تلاش هایی صورت گرفت و رای زنی هایی شد اما به نتیجه ای نرسید، بنابراین اجاره از طریق مزایده مورد توافق قرار گرفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا همه افراد می‌توانند اقدام به خرید و شرکت در مزاید ه کنند، گفت: به طور قطع اجاره این واحدها با متر و معیار خاصی انجام می‌شود و هر شرکت خصوصی نمی تواند در این مزایده شرکت کند. در بخش اول برای حضور در مزایده محدودیت زیادی وجود ندارد اما شرکت بورس اجازه رد و قبول حضور  شرکت ها در مزایده را برای خود محفوظ می دارد. متقاضیان شرکت در مزایده از فردا  تا پایان وقت اداری روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ مدارک خود را تحویل دبیرخانه شرکت بورس می دهند. اسناد تا پایان اردیبهشت مورد بررسی  و  نهایت اوایل خرداد 1400  در اختیار هیئت مدیره سازمان بورس قرار خواهد گرفت.

علی زاده گیاشی بیان کرد: اجاره این واحدها درآمد شرکت بورس را افرایش می دهد و بر ارزش سهام این شرکت نیز تاثیر گذار است.

کد خبر 432081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =