غنی‌سازی۶۰ درصدی دستاورد دانشمندان ایرانی است

رئیس مجلس گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد در شرایطی که طرف‌های مقابل برجام دنبال تحمیل خواسته‌های خود با ترکیبی هماهنگ‌شده هستند، اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین بود.

به گزارش صدای بورس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ( ٢٩ فروردین) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور گفت: غنی سازی 60 درصدی، همچنین پاسخی قاطع به طراحیِ دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرایند مذاکرات بود. با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قفل‌های صنعت هسته‌ای شکسته شد و قدرتی برای تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای تولید کرد تا بتواند از این ظرفیت برای تحقق هدف رفع کامل همۀ تحریم‌ها استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته‌ای توسط دستگاه های مسئول، تصریح کرد: بر این نکته نیز تاکید می‌کنم که پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

تفاوت در سود سهام عدالت از سال آینده


رئیس نهاد قانون گذاری اظهار کرد: دشمن، در کنار اقدامات تروریستی، راهبرد فرسایشی کردن مذاکرات را نیز طراحی کرده است تا بتواند  تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را، بطور کامل مُعَطّلِ مذاکرات بدون هیچ نتیجۀ عملی کند؛ آنها می‌خواهند با فرسایشی کردن مذاکرات، خواسته‌های خود را با ترکیبی هماهنگ‌شده از فریب و فشار به ایران تحمیل کنند و مانع از دستیابی مردم ایران به اقتصاد بدون تحریم شوند. راهبرد مذاکرات فرسایشی با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب افشا شد و دشمن باید بداند که مردم و مسئولان در ایران با صدایی واحد مبتنی بر قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، فقط در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل خواهند کرد.

قالیباف یادآور شد: در صورتی که تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل رفع شود و آثارِ اقتصادیِ ملموسِ آن راستی آزمایی شود، ایران نیز تعهدات خود را عملی خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه دارم از همه مجاهدان صنعت هسته ای ایران اسلامی که این افتخار را برای کشور آفریدند، تشکر ویژه کنم و امیدوارم مذاکره‌کنندگان محترم دستگاه دیپلماسی کشور، بتوانند با حفظ اصول از منافع ملت شریف ایران صیانت کنند و در دستیابی به هدف رفع کامل و ملموس تحریم‌ها موفقیت حاصل کنند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 431692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =