فرصت سودآوری در بازار سرمایه فراهم است

جذابیت قیمتی در بازار سهام، سودآور بودن شرکت‌ها، قیمت‌های جهانی رو به افزایش و تحریم هایی که امکان رفع آنها می‌رود، آینده خوبی را برای شرکت‌ها بخصوص شرکت های صادرات محور می تواند ترسیم کند.

 صدای بورس - فاطمه حیدرپور؛ مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد درباره روند بازار سرمایه، با توجه به نزدیک شدن به انتشار گزارش های سه ماهه ابتدای سال گفت: تغییری در روند بازار سرمایه حاصل نمی‌شود و در سه ماهه ابتدای سال هم روال به این صورت ادامه دارد.

مجتبی شهبازی افزود: با نگاهی به انتخابات و سیاست های دولت بعدی و با توجه به بحث برجام و رفع تحریم‌ها و گشایش‌هایی که می‌تواند در آینده اتفاق بیفتد، می‌توان این موضوعات را بعنوان یک عامل بیرونی تاثیرگذار بر بازارسرمایه تلقی کرد که نوسانات بسیاری را در بازار سهام به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه آینده بورس روشن به‌نظر می‌رسد، ادامه داد:  شرایط سایر بازارها از جمله بازار مسکن، طلا، ارز و همچنین قیمت های جهانی و گشایش اقتصادی که به نظر می‌رسد درباره تحریم ها اتفاق می‌افتد و از طرف دیگر افت زیاد بازار سرمایه و ریزش شدید ماه‌های اخیر، بخودی خود پتانسیل خوبی برای رشد بعدی ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید: 
نرخ انواع ارز در ۱۴۰۰/۱/۲۵


این کارشناس بازار سرمایه افزود: جذابیت قیمتی در بازار سهام، سودآور بودن شرکت‌ها، قیمت‌های جهانی رو به افزایش  و تحریم هایی که امکان رفع آنها می‌رود، آینده خوبی را برای شرکت‌ها بخصوص شرکت های صادرات محور ترسیم می‌کند.

شهبازی با پرداختن به موضوع صورت های مالی هم گفت: در بحث صورت‌های مالی و ارزندگی شرکت ها و همچنین فاکتورهای بیان شده می‌توان گفت شرایط خوبی در انتظار بازار سرمایه است و وضعیت بازار امیدوارکننده است اما اگر نقدینگی وارد بازار سرمایه شود تا شرایط ابهام را برطرف کند، در کوتاه مدت نتیجه ای  در پی ندارد.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد درباره نوسان قیمت ارز  و تاثیرگذاری آن بر بازار سهام هم بیان کرد: نوسان ارز کوتاه مدت بود و دلیل اصلی آن در روزهای گذشته مربوط به حادثه نطنز بوده است. 

وی در خصوص تاثیر برجام بر بازار سرمایه به عنوان  پارامتری که این روزها  بسیار درباره آن صحبت می‌شود،‌گفت: برجام تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه دارد اما با توجه به کاهشی بودن قیمت ارز، این تاثیر کوتاه مدت است اما در بلندمدت در سودآوری شرکت‌ها، اثرات مثبتی دارد.

شهبازی به انتخابات و فضای آن  هم پرداخت و با بیان اینکه این مهم باعث ابهام در بازار سرمایه شده است، گفت: انتخابات و روند آن بر مبهم بودن بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشته است. در دو دوره اخیر، انتخابات باعث رکود بازار سرمایه بوده است و تا به روی کار آمدن دولت جدید و مشخص شدن سیاست ها و اقتصاد در حالت کلی، بازار به همین منوال به طول می‌انجامد.

کد خبر 431483

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =