پلیس به شاخ‌های اینستاگرام هشدار داد

انتشار ویدیو دوربین مخفی بدون مجوز در فضای مجازی و اینستاگرام طبق اعلام پلیس فتا جرم است.

به گزارش صدای بورس، انتشار ویدیوهای دوربین مخفی با هدف جذب مخاطب و فالوئور در چند سال گذشته افزایش زیادی داشته است. دو سال پیش یک ویدیو دوربین مخفی در اینستاگرام سر و صدای زیادی به پا کرد. در این ویدیو یک زن و شوهر در ماشین با هم دعوا می کنند و مرد ناگهان نوزاد را از ماشین بیرون می اندازد. مسافری که در صندلی عقب نشسته با دیدن این تصویر شوکه و حالش بد می شود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت خانه‌های نُقلی در تهران

پخش این ویدیو باعث شد تعداد دنبال کننده های آن صفحه در اینستاگرام رشد چشمگیری داشته باشد. همین موضوع باعث شد بعضی از اینفلوئنسرهایی که محتوای جالبی برای جذب مخاطب نداشتند به دوربین مخفی متوسل شوند، تا تعداد ویدیوهای دوربین مخفی با مضمون سرقت صوری خودرو و گوشی تلفن همراه اشخاص، بازسازی صحنه های متفاوت قتل و زد و خورد در انظار عمومی و محیط های پر تردد شهری در اینستاگرام افزایش پیدا کند.

انتشار دوربین مخفی بدون مجوز جرم است

اما از این به بعد انتشار ویدیو های دوربین مخفی جرم است. معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و برخورد با تولید کنندگان و انتشار دهندگان کلیپ هایی تحت عنوان دوربین مخفی جنجالی در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به این کار می کنند، خبر داده است.

سرهنگ رامین پاشایی در این باره می گوید: تهیه و انتشار این گونه کلیپ ها که عمدتا بدون اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های ذی صلاح و مربوطه انجام می شود در نگاه و انتشار اولیه باعث ایجاد ترس و جریحه دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی می شود جرم است و پلیس فتا به محض رصد و رویت این گونه کلیپ ها نسبت به شناسایی و برخورد با مجرمان و متخلفان برابر قانون اقدام می کند.

منبع: کاماپرس

کد خبر 431451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =