تحولات بین المللی میلگرد فروردین ۱۴۰۰/ چین در جستجوی زغال کک شو غیر استرالیایی

کارخانه‌های چینی تمام تلاش خود برای یافتن زغال کک شو غیر استرالیایی مانند محموله های آمریکا برای پایان ماه می تا اوایل ژوئن معطوف داشته اند.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ چین به دنبال این است که مواد اولیه تولیدات خود را از کشوری جز استرالیا تامین کند که از جمله آن می‌توان به محوله‌های زغال کک شو اشاره کرد.

کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن  با اشاره  به گزارش پلتس صدای بورس اظهار کرد: قیمت زغال کک شو به دلیل بهبود و تمایل بیشتر خریداران چینی از محموله های غیر استرالیایی، افزایش بیشتری را تجربه کرد.

کارخانه‌های چینی در تلاش برای یافتن منابع نو
وی افزود:  پلتس پرمیوم زغال را ۱۱۰ دلار در هر تن فوب استرالیا ثابت نگه داشته و تحویل CFR چین را با ۴.۵ دلار در هر تن افزایش ۲۲۰.۵ دلار اعلام کرده است.کارخانه‌های چینی تمام تلاش خود برای یافتن زغال کک شو غیر استرالیایی مانند محموله های آمریکا برای پایان ماه می تا اوایل ژوئن معطوف داشته اند.


بیشتر بخوانید
برنامه های « کزغال» در ۱۴۰۰ / افزایش سرمایه انجام می شود؟
"واتی" ۱۵۰ تومان سود تقسیم کرد


انتظار برای شفافیت بازار قبل از خرید

جعفری طهرانی بیان کرد: منابع تجاری پیش بینی می کنند که برای محموله هایی با مبدا آمریکا، سطح قیمت معاملاتی حدود ۲۱۸ دلار در هر تن CFR چین باشد. در خارج از بازار چین، فعالیت های تجاری محدود شده است و برخی از تجار موجودی زغال را تامین کرده اند درحالی که برخی دیگر در انتظار شفافیت بازار قبل از خرید هستند.

وی افزود: تولید روزانه فولاد چین از اولیل آوریل ( پایان هفته دوم فروردین ۱۴۰۰) به دلیل محدودیت‌های تولید و شمار بیشتری از کوره های بلند در دوره تعمیر و نگهداری ، اندکی کاهش یافت. براساس اعلام Mysteel، میزان تولید روزانه فولاد خام طی ۱۰ روز نخست آوریل به طور  متوسط ۲.۸۸ میلیون تن در روز گزارش شد که در مقایسه با اواخر ماه مارس ۰.۴ درصد کاهش دارد.

۲ دلیل افزایش قیمت بین المللی میلگرد

این تحلیل‌گر بازارهای بین المللی بیان کرد:‌ تولید میلگرد در دوره اول تا هفتم آوریل رشد داشت و به ۳.۵۷ میلیون تن رسید که ۱.۱ درصد رشد هفتگی را نشان می دهد که این افزایش به دلیل تقاضای داخلی قوی و حاشیه سود بالای فولادسازان است.با وجود تولید بالای میلگرد و به دنبال اصلاحات قیمت میلگرد تا اواسط آوریل، برخی فعالان تجاری انتظار دارند که در کوتاه مدت تولید آن کاهش یابد.

کد خبر 431443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =