خبرهای جدید از تولید تلویزیون‌های سامسونگ

طبق گزارش رسانه های کره ای، شرکت سامسونگ ممکن است تولید تلویزیون‌های OLED با استفاده از پنلهای ساخت شرکت ال جی را آغاز کند.

به گزارش صدای بورس، گفته می شود این دو شرکت کره ای توافق مشروطی را امضا کرده‌اند که تحت آن سامسونگ حداکثر یک میلیون پنل OLED در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و حداکثر چهار میلیون پنل در سال ۲۰۲۲ از رقیبش خریداری خواهد کرد.

در این بین، ال جی برای  تلویزیون‌های گرانتر خود به استفاده از OLED متعهد شده است و همچنین پنل‌های OLED را برای سونی و تولیدکنندگان دیگر تامین خواهد کرد. اگر چنین خبری واقعیت داشته باشد و سامسونگ چنین تلویزیون‌های OLED را تولید کند، به منزله یک تغییر قابل توجه در این صنعت خواهد بود.

با توجه به تغییراتی که در کسب و کل پنل صفحه تخت روی داده است، این شایعات منطقی به نظر می رسند. خبرگزاری یونهاپ به تازگی گزارش کرده بود که ال جی و سامسونگ توجهشان را از  تلویزیون‌های LCD به  تلویزیون‌های OLED معطوف کرده اند. تامین LCD با تقاضای شرکتهای چینی نظیر BOE، CSOT و HKC در جریان است که در حال حاضر سه شرکت برتر در عرصه تولید پنل هستند.

بیشتر بخوانید: 
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری

طبق گزارش ترندفورس، در همین راستا شرکت "ال جی دیسپلی" قصد دارد ظرفیت تولید پنل OLED سودآور را با هدف سیطره بر بازار OLED افزایش دهد. از ۲۵ میلیون پنلی که سال گذشته فروخت، هشت میلیون OLED بودند بنابراین افزایش تولید برای تامین سفارشهای سامسونگ منطقی به نظر می رسد.

در این بین، سامسونگ هم به فناوری هیبریدی جدید QD-OLED متمرکز شده و نخستین دستگاه‌های تلویزیون با این فناوری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ وارد بازار می شوند. با این حال سامسونگ با مشکلات بازدهی تولید روبرو شده که ممکن است این شرکت را ناچار کند از ال جی OLED خریداری کند.

بر اساس گزارش انگجت، سامسونگ و ال جی پیش از این با یکدیگر همکاری کرده اند و سامسونگ اعلام کرده بود سرگرم مذاکره با ال جی برای تامین پنلهای صفحه نمایش LCD است. اگرچه چنین قراردادی میان دو شرکت منطقی به نظر می رسد اما هیچ کدام این شایعه را تایید نکرده اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 431311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =