قیمت خانه‌های ۷۰ متری در تهران + جدول

قیمت واحدهای ۷۰ متری در مناطق مختلف تهران بسیار متفاوت است.

به گزارش صدای بورس، خرید واحدهایی که متراژی کمتر از صد متر داشته باشد، همواره انتخاب بسیاری از افرادی که قصد خرید مسکن را دارند بوده است؛ در بین خانه‌های کمتر از ۱۰۰ متر، آپارتمان‌هایی با متراژ نزدیک به ۷۰ متر نیز از جمله واحدهایی است که متقاضیان زیادی دارد؛ در بهمن ماه ۹۹ نیز یک چهارم معاملات مربوط به واحدهایی با متراژ تقریبا ۷۰ متر بوده است؛ از این رو در ادامه این گزارش به بررسی قیمت واحدهای ۷۰ متری که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده‌اند، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

برای دریافت مالیات بر سود سهام هیچ طرحی وجود ندارد

قیمت مسکن فارغ از متراژ در هر محله متفاوت بوده و واحدهای شمالی تهران با قیمتی بسیار بالاتر نسبت به واحدهای جنوبی معامله می‌شود. همچنین در هر محله نیز قیمت مسکن باتوجه به عواملی، چون کوچه، خیابان، متراژ، سن بنا، امکانات ساختمان، مواد و مصالح به کار رفته در ساختمان و... متفاوت خواهد بود و این تفاوت قیمت در برخی از محله‌های شمالی به بیش از ۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

تهرانپارس یک محله در شرق تهران است؛ یک کارشناس مشاور املاک در این محله با اشاره به این که قیمت مسکن در تهرانپارس تقریبا از متری ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود، گفت: یک واحد ۷۵ متری و ۱۰ سال ساخت در تهرانپارس متری ۲۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ همچنین قیمت یک خانه ۷۰ متری و ۲۰ ساله در تهران نو ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

قیمت مسکن در محله‌های غربی معمولا از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و برخی واحدها در این محله‌ها با قیمت‌هایی بسیار بالا به فروش می‌رسد؛ خانه‌ای ۷۰ متری و یک ساله در مرزداران متری ۴۰ میلیون تومان، یک دستگاه آپارتمان ۷۰ متری و ۸ ساله در پونک متری ۳۵ میلیون تومان، واحدی ۷۰ متری و ۲۰ ساله در کوی فردوس متری ۳۰ میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان ۷۵ متری و نوساز در جنت آباد متری ۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیطریه محله‌ای در شمال تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن بسیار بالاست؛ یک واحد ۷۱ متری و ۵ سال ساخت در قیطریه متری ۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ گفتنی است که در محله‌های شمالی خانه‌هایی با متراژ پایین کمتر معامله می‌شود.

افسریه یک محله معروف در جنوب شرق تهران بوده که می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب در آن خریداری کرد و بسیاری از واحدهایش قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد؛ برای مثال مالک واحدی ۷۰ متری و ۱۰ ساله در این محله، قیمت واحد خود را متری ۱۷ میلیون تومان اعلام کرد.

محله متراژ سن بنا قیمت هر متر مربع
تهرانپارس ۷۵ ۱۰ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوی فردوس ۷۲ ۲۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مرزداران ۷۰ ۱ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پونک ۷۰ ۸ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰
قیطریه ۷۱ ۵ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جنت آباد ۷۵ ۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
افسریه ۷۰ ۱۰ ۱۷,۰۰۰,۰۰۰

منبع: اقتصاد ۲۴

کد خبر 431132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =