۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
بورس های جهانی سبزپوش شدند

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان سبز باقی ماندند.

به گزارش صدای بورس، در حالی که انتظار می رود متوسط رشد اقتصاد جهان در سال جهانی به بالاترین سطح خود در نیم قرن اخیر برسد، احیای کامل اقتصادها و بازگشت سیاست های پولی و مالی به سطح عادی طولانی تر از چیزی خواهد بود که پیشتر تصور می شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ +جدول

کریستالینا جیورجیوا- رییس صندوق بین المللی پول- با اشاره به در دسترس نبودن واکسن برای همه مردم جهان گفت: کماکان مردم بیشتری شغل های خود را از دست می دهند و فقر بیشتر می شود. به صورت کلی چشم انداز اقتصادی جهان بهبود یافته است اما ریسک ها کماکان به قوت خود باقی هستند. 

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۳ هزار و ۴۶۴.۴۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۶ درصد افزایش تا سطح ۴۰۸۰.۴۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۴ درصد جهش در سطح ۱۳ هزار و ۷۳۸.۹۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۳ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۹۶.۳۶ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۹۷ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۳۸.۷۴ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۴۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۴۰.۳۴ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۸۴ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۸۸۵.۸۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۸۲۳.۵۵ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۲۱۲.۶۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۴۷ درصدی در سطح ۶۱۳۱.۳۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۶ درصد بالا رفت و به ۸۶۳۴.۶۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 431126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • safa IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    کشور ما اختلاس و دزدی زیاده بنابراین بورس درست نمیشه. دزدان نمیزارن.