سهام پروژه‌های ریلی و آزادراهی در بورس عرضه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های هوایی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم در بازار سرمایه حضور پیدا کنند.

به گزارش صدای بورس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که «آیا در سال جدید، امکان حضور و عرضه سهام صنعت حمل و نقل هوایی، همچون راه آهن، در بازار سرمایه وجود دارد؟» اظهار کرد: استفاده از بازار سرمایه در صنعت هوایی در حقیقت الگویی است که می‌تواند انجام شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی رتبه ایران در اقتصاد جهان

 وی گفت: از این شرکت‌های کوچکی که وجود دارد، می‌توانیم به صورت کنسرسیوم استفاده کنیم و لازم است آن‌ها بتوانند کنسرسیوم را شکل بدهند و ظرفیت بزرگتری را به وجود آورند.

 اسلامی عنوان کرد: با تشکیل کنسرسیوم، اصلاحات مالی و حقوقی در ساختارشان شکل می‌گیرد و می‌توانند در بازار سرمایه بلوکشان را عرضه کنند و با عرضه بلوک سهام در بازار سرمایه ‌می‌توانند تأمین منابع برای گسترش فعالیت‌هایشان انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آنچه حائز اهمیت است، این است که مردم در بازار سرمایه منابع خودشان را می‌آورند و استفاده می‌کنند و انتظار بازگشت سرمایه و سود مناسب را دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما جایی از بازار سرمایه استفاده می‌کنیم که با تنظیمات دولت بتوانیم بازگشت سرمایه را با سود مناسب تضمین کنیم، مثل آزادراه‌ها یا پروژه‌های ریلی که اخیراً در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آن‌ را در سال جدید (۱۴۰۰)  ادامه خواهیم داد.

منبع: ایلنا

کد خبر 431040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =