۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
دلار برای دومین روز پایین آمد

برای دومین روز متوالی ارزش دلار در برابر بیشتر ارزها کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، برخی از تحلیل گران ارز معتقدند فرانک امسال بهترین عملکرد را از نظر بازدهی در بین ارزهای اصلی خواهد داشت، هرچند که دلار نیز از نیمه دوم سال عملکرد بهتری از ابتدای سال خواهد داشت.

در انگلیس نیز بانک مرکزی این کشور اعلام کرد نرخ بهره را در سطح ۰.۱ درصد کنونی حفظ می کند و انتظار دارد روند افزایشی نرخ تورم در ماه های آینده نیز ادامه پیدا کند هر چند که این بانک از طریق ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد  داد تا این نرخ فاصله زیادی از سطح دو درصد بگیرد. 

پیش بینی می شود که اقتصاد آمریکا امسال به سریع ترین رشد ثبت شده یک دهه خود برسد اما با توجه به عملکرد بسیار بد سال قبل این امکان وجود دارد که اقتصاد آمریکا نیز به مانند بسیاری از کشورهای دیگر تا سال آینده نتواند سطح تولیدات ناخالص داخلی خود را به سطوح ثبت شده قبل از کرونا برساند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلای جهانی پایین آمد

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۲۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۰۸.۷۹۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۸۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۷ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۱ درصد بالا رفت و ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۴ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 430586

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kamalsarfaraz GB ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    وای خدا تاکی بایدسرنوشت چندده میلیون نفر هموطنان عزیز وابسته به این عکس روی دلار خارجی باشه شرم برما