۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
تمرکز ویژه بر رفع موانع تولید

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و استفاده حداکثری از تولید داخل، گفت: به نظر می رسد مجلس در سال جاری نخست باید نحوه اجرای این قوانین را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش صدای بورس محمدرضا فولادگر با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی را بر توسعه بخش تولید کشور داشتند و به همین منظور شعارهای هر سال هم با محوریت این موضوع اعلام کرده اند، افزود: امسال نیز رهبری ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند که دارای ۲ نکته اساسی است. نخست آنکه تاکنون برای پشتیبانی از تولید اقداماتی انجام شده اما کافی و راضی کننده نیست . علاوه بر این باید تمرکز ویژه ای بر رفع موانع تولید انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال ما تغییر قوه مجریه کشور را داریم، گفت: در حال حاضر مجلس باید برای رفع موانع تولید قوانین موجود را ارزیابی و مقررات زائد را برطرف کند. برای تحقق شعار امسال نخست باید مشوق های لازم برای حمایت از تولیدکننده را در بخش بیمه، مالیات، کاستن از دیوان سالاری اداری، جذب نقدینگی و سهولت فضای کسب و کار انجام داد.

فولادگر با تأکید بر اینکه تولیدکننده امروز نیازمند مشوق ها و رفع موانع پیش روی خود است، تصریح کرد: شرایط کرونا نشان داد کشور دارای پتانسیل بسیار بالایی در تسهیل فعالیت ها است که باید از آنها استفاده کرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و استفاده حداکثری از تولید داخل ، گفت: به نظر می رسد مجلس در سال جاری نخست باید نحوه اجرای این قوانین را مورد بررسی و در نهایت اگر اجرایی آنها نیازمند قانون جدیدی بود نسبت به وضع قوانین اقدام کند. به نظر من فعلا مشکل اساسی ما اجرای درست قوانین است.

وی تصریح کرد: در ماده ۷ قانون اصل ۴۴ آمده است «هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور نماینده تام الاختیار دادستان کل کشور، نماینده تام الاختیار رییس سازمان بازرسی کل کشور، دو نماینده مجلس شورای اسلامی، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نماینده اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نماینده اتاق اصناف کشور، و حسب مورد نماینده دستگاه ذی ربط باید تشکیل شود تا شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور را به نحوی تسهیل و هزینه های آن را تقلیل دهد تا صدور مجوز کسب و کار با حداقل هزینه و مراحل، به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد اما عملاً این موضوع با کندی بسیار انجام می شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 430551

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =