بیشتر بورس های مهم جهان نزولی شدند

وال استریت، داوجونز و بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ریزش های سنگینی کردند.

به گزارش صدای بورس، در آماری ناامیدکننده برای اقتصاد آمریکا، رشد بخش خرده فروشی در ماه فوریه منفی سه درصد بوده که این رشد ۱۰.۶ درصد کمتر از رشد ثبت شده این بخش در ماه قبل و کمترین رقم ماهانه ثبت شده از ماه آوریل سال قبل تاکنون بوده است. با توجه به نقش بالای این بخش در رشد اقتصادی آمریکا انتظار می رود این آمار روی رشد فصلی بهار تاثیر به سزایی داشته باشد. به گفته دفتر سرشماری آمریکا، به جز بخش فروش سوخت، سایر بخش ها از جمله بخش خودرو، لوازم منزل، فروشگاه های زنجیره ای، لباس فروشی ها،  سالن های زیبایی و درمانگاه ها رشد منفی داشته اند. 

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها ریزشی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۲ هزار و ۶۲۷.۹۷ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۶ درصد ریزش تا سطح ۳۹۱۳.۱۰ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۷۴ درصد افزایش در سطح ۱۳ هزار و ۲۱۵.۲۴ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۱.۴۱ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۷۹۲.۰۵ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۴۰ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۹۰.۷۴ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۲.۶۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۰۷.۰۹ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۵۶ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۶۷۰۸.۲۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۰۵ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۰۸.۷۱ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۰۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۴ هزار و ۶۲۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۱.۰۷ درصدی در سطح ۵۹۹۷.۹۶ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۷۳ درصد پایین رفت و به ۸۴۹۳ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 430503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =