هجوم سرمایه‌گذاران خرد به وال استریت

پرداخت کمک‌های حمایتی دولت بایدن به مردم بابت کاهش اثرات مالی بیماری کرونا، به تحریک تقاضا در بازار سهام آمریکا منجر خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، کارشناسان می‌گویند: انتظار می‌رود با واریز این کمک‌های حمایتی در دو روز آینده، هیجان معاملات خرد در وال استریت اوج بگیرد. این کمک‌ها که بخشی از بسته محرک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن است، همین هفته به حساب آمریکایی‌ها واریز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود، سرمایه‌گذاران خرد با دریافت این پول حدود ۳ میلیارد دلار وارد بورس آمریکا کنند. به گفته موسسه پژوهشی «واندا»، در مقایسه با ورود نقدینگی روزانه که در ماه گذشته ثبت شده، این مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار بیشتر است.
اریک لیو، مدیر بخش پژوهش واندا در این باره گفت: با ورود این حجم از نقدینگی، بالاترین رکورد خرید سرمایه‌گذاران خرد در یک روز رقم خواهد خورد.
دویچه بانک در گزارشی که ماه گذشته منتشر کرد، نوشت: سرمایه‌گذاران حقیقی که از طریق کارگزاران آنلاین معامله می‌کنند، قصد دارند بیش از یک سوم مبلغ کمک مالی دریافتی را وارد بازار سهام کنند. مجموع این رقم نزدیک به ۱۷۰ میلیارد دلار است.
شرکت پژوهش بازار UBS در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران خرد حدود ۲۰ درصد از کل معاملات سهام را به خود اختصاص داده‌اند. این رقم پیش از شروع بحران کرونا بین ۸ تا ۱۰ درصد بوده است.
شرکت پایپر سندلر نیز در گزارشی اعلام کرد: ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار سهام روندی صعودی دارد. در سال ۲۰۲۰، میانگین معاملات روزانه سهام نزدیک به ۱۰.۹ میلیارد سهم بود که نسبت به رقم ۷ میلیارد سهم سال ۲۰۱۹ رشد چشمگیری نشان می‌دهد. نکته جالب اینکه در سال ۲۰۲۱، میانگین معاملات روزانه سهام در بورس آمریکا از مرز ۱۵ میلیارد سهم گذشته است.

منبع: فایننشال تایمز

کد خبر 430387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =