«وامید» در آستانه رتبه اول

اگر این بانک ها به مجموعه سرمایه گذاری امید الحاق شود، رتبه امید از دومین  هلدینگ چند رشته ای کشور به رتبه اول ارتقاء پیدا می کند.

به گزارش صدای بورس، ادغام بانک‌ها در زیر مجموعه بانک سپه بر سودآوری شرکت‌های زیر مجموعه نیز تاثیرگذار بوده است.

مجمع فوق‌العاده شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، ٢٠ اسفند ١٣٩٩ برگزار و افزایش سرمایه شرکت از ۳ هزار میلیارد تومان به ۹ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: گروه سرمایه گذاری امید امروز رتبه پنجم بازار سرمایه ایران را دارد و دومین هلدینگ چند رشته ای کشور است. این هلدینگ اولین هلدنیگ معدنی کشور است و در حدود ۸۰ درصد سنگ آهن کشور را در زنجیره فولاد داراست.

بیشتر بخوانید:
تصویب افزایش سرمایه جذاب «وامید»
شتاب در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه ای

اقدام مهم وامید پس از ۷ سال

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ادغام بانک‌ها با توجه به اینکه هلدینگ امید در زیر مجموعه بانک سپه است، چه تاثیری در سودآوری امید دارد، بیان کرد:‌ مجموعه سرمایه گذاری امید سهامدار غیر از بانک سپه نیز دارد و بانک های ادغامی که به بانک سپه واگذار شده، تاکنون تصمیمی برای واگذاری بانک های زیر مجموعه بانک سپه، به گروه سرمایه گذاری امید،گرفته نشده است. اما طبیعی است  اگر این بانک ها به مجموعه سرمایه گذاری امید الحاق شود، تاثیر چشم گیری بر سودآوری این هلدینگ دارد. با اجرایی شدن این واگذاری، رتبه امید از دومین  هلدینگ چند رشته ای کشور به رتبه اول ارتقاء پیدا خواهد کرد و طبیعی است  با اضافه شدن دارایی ها و ثروت این هلدینگ، می تواند حمایت بهتری از سهامداران داشته باشد.

کد خبر 430385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =