روحانی: افتتاح  ۳۰۷ طرح وزارت نیرو در یکسال افتخار بزرگی است

رئیس جمهور افتتاح ۳۰۷ طرح و پروژه در حوزه آب و نیرو در سال جاری با ۸۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و گفت: اینکه توانستیم در شرایط سخت تحریم و کرونا جهش تولید را در مقام عمل نشان دهیم، در تاریخ ایران ثبت می شود.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رئیس جمهور روز سه شنبه در پنجاه و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو، با اشاره به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از افتتاح طرح های ملی و بزرگ در حوزه آب، افزود: برخی از افتتاح های انجام شده در سال جاری در تاریخ کشور بی نظیر بوده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت فعلی آمریکا بارها به اشتباه بودن اقدامات دولت قبلی اعتراف کرده است اما بعد از گذشت دو ماه در عمل برای جبران این اشتباهات چیزی ندیده ایم و فقط حرف بوده است  که امیدواریم به مسیر عقلانیت و قانون برگردند و در این راه قدم بردارند.

رئیس جمهور افزود: بی‌تردید اگرآنها به انجام تعهدات خود بازگردند این کار نه تنها به نفع خودشان است، بلکه به نفع منطقه، سازمان‌های بین‌المللی و تعهدات در عرصه جهانی خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه امسال سال سختی برای مردم بزرگ ایران بود، گفت: به واسطه اقدام تروریستی  آمریکا که هنوز هم ادامه دارد، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و روند صادرات و واردات کشورمان دچار مشکل شد و حتی برای خرید واکسن کرونا، با محدودیت مواجه شدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی تا هفته آخر فعالیت دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: افتتاح اینگونه طرح‌ها باعث دلگرمی مردم بوده و ضربه بزرگی به دشمنان محسوب می‌شود، چرا که دشمنان انتظار داشتند، اقتصاد ایران را دچار مشکل کنند.

روحانی گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این بوده که در هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب، هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب و هر یک ماه و چند روز یک سد بزرگ را به افتتاح رسانده است، افتتاح این طرح‌ها اقدام بسیار ارزنده‌ای است و همچنان تا آخرین ساعتی که وظیفه خدمت به ملت ایران را داریم، ادامه خواهد داشت و ان‌شاء الله دولت آینده نیز مسیر این خدمات را ادامه خواهد داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 430338

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صادرات نفت از خلیج فارس و دریای عمان از سال۱۴۰۰

    صادرات نفت از خلیج فارس و دریای عمان از سال۱۴۰۰

    رئیس جمهور گفت: دولت دو طرح مهم و بزرگ دارد. یک طرح انتقال نفت از گوره به جاسک است که برای این کار ۱۰۰۰ کیلومتر لوله کشی انجام می‌شود و بخش بزرگی از صادرات نفت کشور را از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌کنند. در تاریخ ایران اولین بار است که چنین طرحی افتتاح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =