۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
دلار در حال صعود

شاخص دلار صعودی شد و در آستانه فتح کانال ۹۲ واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، امید سرمایه گذاران  نسبت به عادی شدن شرایط و تقویت رشد اقتصادی پس از فروکش کردن موج سهمگین کرونا در کشورهای مختلف افزایش یافته است. این احتمال وجود دارد که بانک های مرکزی کم کم از شدت اجرای سیاست های حمایتی و محرک خود بکاهند و نرخ های بهره را بار دیگر به میزانی افزایش دهند که جذابیت بازارهای مالی بیشتر شود. با این حال الگوی احیای رشد اقتصادی در آمریکا و اروپا یکسان نیست و احتمالا به زمان طولانی تری در اروپا تا رسیدن نرخ بهره به سطوح بالای قبلی زمان نیاز خواهد بود. نرخ بهره منطقه یورو اکنون منفی ۰.۵ درصد و در آمریکا ۰.۲۵ درصد است. 

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۱۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۹.۱۲۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۶ درصد پایین رفت و ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۳ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 430330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =