سبقت سوددهی افرا از سپرده های بانکی

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت افرا در یک ماه گذشته معادل ۳۰ درصد بیشتر نسبت به سپردهای بانکی به سرمایه گذارانش سود داد.

به گزارش صدای بورس، بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بورسی نشان می دهد صندوق سرمایه گذاری افرا با نماد پایدار که حدود یکسال از عمر فعالیت آن می گذرد در ماه اخیر توانسته معادل ۱.۷۳ درصد بازدهی به دارندگان واحدهای خود برساند، در حالی که اگر این سرمایه گذاران در سپردهای بانکی  کوتاه مدت سرمایه گذاری کرده بودند در یک ماه کمتر از یک درصد و در سپرده های بانکی یکساله در نهایت حدود ۱.۳۳ درصد سود می گرفتند. همچنین اگر برای برداشت بخشی از سپرده قبل از مدت اعلام شده اقدام می کردند  هزینه نرخ شکست بانک را هم باید متحمل می شدند .

 بررسی عملکرد ۳۶۸ روز صندوق افرا با نماد پایدار که در بازار بین سرمایه گذاران به افرا مشهور است نشان می دهد این صندوق در سه ماه اخیر که بسیاری از بازار های موازی اش از جمله بورس حال و روز چندان خوبی نداشته با ۴.۷۶ درصد بازدهی توانسته رضایت نسبی سرمایه گذاران را بدست بیاورد. عملکرد افرا حاکی ازآن است که در ۶ماه اخیر ۱۰.۰۷ درصد بازدهی مثبت داشته است.
براساس این گزارش، مدیریت این صندوق بر عهده شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج است و سرمایه گذاران افرا در یکسال اخیر ۲۸.۲۷ درصد سود کسب کرده اند. این بدان معنی است که سود سرمایه گذاران وفادار «افرا» حدود ۱۲.۲۷ درصد بیشتر از سود بانکهایی است که قوانین بانک مرکزی را رعایت می کنند.

کد خبر 430324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =