لحظه به لحظه با بازار ۲۵ اسفند ۹۹

بازار دیروز (۲۴ اسفند) در حالی به پایان رسید که با رشد حدود ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس همراه بود. با توجه به افزایش حجم عرضه و تقاضا در بازار امروز، باید دید در جریان معاملات امروز شاخص چه واکنشی نشان می‌دهد؟

به گزارش صدای بورس بازار سهام پس از چند هفته روند نزولی، در چند روز اخیر با یک روند رو به جلو در حال رشد شاخص است. افزایش تقاضا برای نمادهای شاخص‌ساز با وجود قفل بودن تعداد زیادی از نمادها در صف فروش، موجب رشد شاخص در چند روز گذشته شده است.

کارشناسان معتقدند با ادامه داشتن این افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز و قفل صف فروش نمادهای کوچک، با وجود یک روند فرسایشی، بازار به سمت رکود حرکت می‌کند.

حجم تقاضا و عرضه در بازار زیاد است و باید منتظر واکنش نمادهای شاخص‌ساز به این حجم از عرضه و تقاضا باشیم. آیا حقوقی‌ها همچنان از این نمادها حمایت می‌کنند؟

ساعت ۹:۳۴

بانکی‌ها پرتقاضا دنبال می‌شوند 

در گروه بانکی نماد وپست با قیمت ۱۸۹۹ تومان پس از آنکه حجم معاملات ۷۲۴ هزارتایی را پشت سر گذاشته در مثبت ۱.۵ درصد در حال معامله است.

وبملت با رسیدن به قیمت ۴۱۰ تومان دادوستد ۵۰ میلیون سهم را ثبت کرده است. 

وبصادر با قیمت ۲۴۱ تومان و جابجایی ۶۶ میلیون سهم را داشته است. 

وتجارت در قیمت ۲۶۷ تومان پس از دادوستد ۶۵ میلیون سهم در حال معامله است.

ساعت ۹:۵۰

خودرویی ها نیز با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.خساپا و خودرو با تعادل میان خریداران و فروشندگان با افزایش قیمت همراه اند.خگستر, خکرمان و خزامیا با گرایشی منفی متعادل اند.خاهن, خزر, ختراک, خرینگ, خکار, خشرق, خپویش و خوساز پر عرضه های گروه اند.
بانکی ها بهبود تقاضا را تجربه می کنند.دی, سامان, وشهر, وخاور و وکار مثبت و متعادل اند.وتجارت, وبصادر,وملل, وپارس و وگردش با گرایشی منفی متعادل داد و ستد می شوند.

محصولات شیمیایی با نوسان قیمت همراه اند.پترول, آریا, فارس, تاپیکو, نوری, جم_پیلن, شپترو, زاگرس و پارسان از جمله نمادهای مثبت و متعادل گروه اند.زنجان, جهرم, شاملا, شدوص, شسینا, شگل, شپاکسا و شاروم با فشار فروش داد و ستد می شوند.

خدمات فنی و مهندسی نوسانی معامله می شوند.رمپنا و خفولا مثبت و متعادل اند.رتکو پر عرضه و رنیک با گرایشی منفی تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کند.

ساعت ۱۰:۰۰

در گروه پالایشی، شتران مورد توجه بازار قرار گرفته است.

همچنین شاهد خریدهای رو به بالا در شپنا هستیم.

ساعت ۱۰:۲۱

بیشترین حجم معاملات را نمادهای خساپا ۴۶۱.۴ میلیون سهم ، خودرو ۳۴۶.۲ میلیون سهم، دی ۱۵۱.۹ میلیون سهم ، خگستر ۱۲۱.۶ میلیون سهم ، وتجارت ۹۸.۴ میلیون سهم دارند.

ساعت ۱۰:۵۸

کانه های فلزی با بهبود تقاضا معامله می شوند.اپال, کچاد, ومعادن, کروی, تاصیکو و کنور با گرایشی مثبت متعادل اند.کمنگنز, کبافق و تکنار پر عرضه داد و ستد می شوند.

صف فروش حکشتی جمع آوری شد.

ساعت ۱۲:۳۰

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشدی ۰٫۷۳ درصدی به سطح یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵۲ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز بیش از ۰٫۱ درصد رشد کرد.

در معاملات امروز بازار سهام، سه نماد فارس، تاپیکو و کچاد بیشترین سهم را در رشد ۹ هزار واحدی شاخص کل داشتند. این در حالی بود که در معاملات امروز نماد فولاد به دلیل برگزاری مجمع فوق‌العاده و تصویب افزایش سرمایه ۴۰ درصدی متوقف بود.

امروز همچنین ارزش معاملات گروه دارویی بیش از سایر گروه‌ها بود و دو گروه خودرویی و بانکی نیز رشد قابل توجهی را در میزان معاملات از خود نشان دادند.

در معاملات امروز که میزان فروش اوراق مشارکت از مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز عبور کرد ارزش کل معاملات خرد در بورس و فرابورس تنها ۶ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بود که دو صندوق دولتی پالایشی و دارا یکم در کنار برکت بیشترین سهم را در ارزش معاملات داشتند.

کد خبر 430247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =