۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کلید واژه‌های بنیادین

آیا تاکنون کسی دلیل علاقه خارج عرف و غیرمتعارف طبقات متعدد مردم ایران را به رمز ارزها بررسی کرده و می‌تواند بیان کند که علت اصلی آن چیست؟

به گزارش صدای بورس شاید اعتماد از دست رفته به بازارهای داخل کشور تنها یکی از دلایل آن باشد؟منطق آن است که حاکمیت با ایجاد اعتماد و بازگرداندن آن به جامعه و همچنین توسعه قانونی و زمینه‌ای بازارها؛ بستر و زیرساخت‌های امن در تمامی بازارهای مالی را برای عموم مردم ایران و سرمایه‌گذاری آنها فراهم و هموار کند. البته در این روند باید رویکردهای سلبی نظیر(مسدود سازی، دامنه نوسان و...)جای خود را به درک درست و صحیح مسئله و بینش درست در ارائه راه حل بدهد. برای مردم چه فرقی می‌کند، کجا سرمایه‌گذاری کنند؛ اگر متغیرهای کلان کشور مساعد بوده و اینکه تورم به صورت پایدار کمتر از ٥درصد باشد.
اگر درآمدهای مردم کفاف زندگی آبرومندی را بدهد؛ دیگر چه نیازی هست که آحاد مردم را ناگزیر از شرایط بد اقتصادی به نوسان‌گیر و مشتری سیگنال‌های تمامی بازارهای تخصصی و پر ریسک تبدیل کنیم. آن هم بدون رعایت تشریفات بازارها و در بازارهای جدید و مبهم رمز ارزها که کاملا غیر رسمی و غیر شفاف وغیره هستند. کلید واژه‌های «اعتماد- امید- رضایت» از حداقل‌های ارکان اصلی یک جامعه، برای سرمایه‌گذاری است که ما طی چند سال گذشته از آنها غافل مانده‌ایم و در سطوح نازل‌تر؛ اکتفا به مسدودسازی و... کرده ایم.


‏منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۳

کد خبر 430236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =