۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
بازنگری مجدد تغییر دامنه نوسان

در چهار سال گذشته تلاش شد تا جایگاه کانون را در نزد اعضا ارتقا داده و وضعیت مالی کانون را بهبود بخشیم، سعی کردیم ارتباط مجموعه را با سازمان بورس و اوراق بهادار، نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در اقتصاد کشور بهتر کنیم و حضور موثری در ارکان داشته باشیم.

به گزارش صدای بورس سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: همچنین در این روند سعی کردیم ارتباطات بین‌الملل را توسعه بخشیده و برنامه آموزشی متفاوتی ارائه دهیم. البته در همین راستا نیز با برخی از مدارس آموزشی دنیا همکاری صورت گرفت. همچنین سعی شد تا در این سال‌ها حضور فعال و جدی در همایش‌ها و کنفرانس‌های مربوطه به دانش مالی، اقتصاد و بازار سرمایه داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌ بعدی کانون در سال جدید تقویت بنیه کارشناسی و حضور جدی‌تر در عرصه‌های بین‌المللی و مشارکت بیشتر در تدوین قوانین و مقررات مربوط به بازار سرمایه است.

اسلامی تاکید کرد: کمیته سازش تقریبا هر سال بیش از هزار پرونده را بررسی می‌کند که کم‌تر از ۱۰ درصد پرونده‌ها به شکایت وداوری ختم می‌شوند.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به دستاورد کارگروه مالی برای حضور مدیران صندوق‌ها در جلسات مالیاتی اظهار کرد: در گذشته مدیران اجازه حضور در این جلسات را نداشتند اما با پیگیری‌های کانون از این پس می‌توانند در جلسات مالیاتی شرکت کنند. همچنین شعب عضو نیز می‌توانند در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی، نماینده‌ای داشته باشند.

عضو شورای عالی بورس در خصوص تغییر دامنه نوسان تصریح کرد: دامنه نوسان در بازار سرمایه فرآیندی سقف ساز بوده و نقدشوندگی آن را به شدت کاهش می‌دهد، اما عادت سرمایه‌گذاران و فعالان به دامنه نوسان قبلی ممکن است تغیییرات آن را با چالش‌هایی مواجه کند، بنابراین باید تغیرات دامنه نوسان با اطلاع سرمایه‌گذاران و تدریجی صورت بگیرد.

اسلامی در خصوص اتخاذ دامنه نوسان ۲- و ۶+ گفت: این تصمیم سینگالی بود تا بگوییم تمام ارکان بازار سرمایه معتقد باز شدن دامنه نوسان هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه تمام فرآیندهای صف ساز باید حذف شود، چون عامل ناکارایی و عدم تحلیل بازار است، تاکید کرد: در آخرین جلسه شورا در سال ۹۹، بازنگری دامنه نامتقارن در دستور کار قرار می‌گیرد؛ همچنین پیشنهادهای زیادی هم در این باره رسیده مبنی بر اینکه یا دامنه به منفی و مثبت ۵برگردد یا تغییری نداشته باشد.

عضو شورای عالی بورس در خصوص جلسه هم اندیشی فعالان بازار با رئیس سازمان بورس گفت: این جلسه به همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار شکل گرفت و حدود ۳۰ نفر از مدیران و فعالان بازار سرمایه به حضور در این جلسه و به ارائه راهکارها و بیان مسائل موجود پرداختند. همچنین در خصوص وضعیت بازارگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت صحبت و مقرر شد تا کانون چندین پیشنهاد مطرح شده را به صورت نامه‌هایی مدون به سازمان منتقل کند.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۳

کد خبر 430212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =