تحلیل هفتگی فارکس ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

هفته گذشته پس از آنکه نرخ بهره اوراق قرضه امریکا از ۱.۶۲ درصد به ۱.۵۴ سپس ۱.۴۷ درصد رسید بازار طلا در بیشتر مواقع رشد مناسبی داشت.

به گزارش صدای بورس، تحلیل هفتگی فارکس ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ به این شرح است:

پیش بینی هفتگی یورو/دلار:  نزول جفت ارز EUR/USD  تا ۱.۱۷۰۰ محتمل است. در هفته پیش رو بخاطر ابهام در اقتصاد جهانی، بازده اوراق قرضه دولتی افزایش خواهد یافت و نزول جفت ارز محتمل است. نمودار روزانه زیر میانگین متحرک ۱۰۰ قرار دارد. مقاومت مقابل ۱.۱۹۷۰ سپس ۱.۲۰۷۰ خواهد بود و حمایت های  ۱.۱۸۸۴ و ۱.۱۸۲۰ و سپس ۱.۷۰۰ محتمل است. نظر سنجی بین المللی عدد ۱.۱۸۶۰ را میانگی هفته بعد بیان می کند.

پیش بینی هفتگی پوند/دلار: جفت ارز GBP/USD این هفته به عملکرد بانک مرکزی انگلستان و بازگشایی انگلستان چشم دوخته است. این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی انگلستان این هفته از اظهار نظر اقتصادی خودداری کند و منتظر بیانیه رزو بانک امریکا بشود. اندیکاتور متحرک میانگین ۱۰۰ ( SMA۱۰۰ ) صعود قیمت جفت ارز را نشان می دهد. مقاومت های مهم پیش رو ۱.۴۰۰۰ و ۱.۴۱۴۰ و دستیابی به ۱.۴۲۴۰ نیز در صورت رشد محتمل است. حمایت های ۱.۳۸۶۴ و ۱.۳۷۵۰ و در صورت تداوم نزول ۱.۳۵۶۴ نیز دور از تصور نیست. نظر سنجی بین المللی عدد   ۱.۳۸۸۴ را میانگین هفته بعد بیان می کند.

پیش بینی هفتگی دلاراسترالیا/دلارامریکا: رزو بانک استرالیا از افزایش بازده اوراق قرضه جلوگیری کرد و جلسه پیش رو فدرال رزو این جفت ارز را تا ۰.۷۶۲۴ نزولی می کند اما در بلند مدت انتظار صعود بیشتر است. حرکت جفت ارز AUD/USD بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه است که نشان از ادامه قدرت خریداران است. مقاومت های مهم پیش رو ۰.۷۸۴۰ و ۰.۷۹۲۰ و در صورت صعود ۰.۸۰۰۴ محتمل است. حمایت های پیش رو ۰.۷۷۰۴ با ادامه نزول دستیابی به ۰.۷۶۲۴ ممکن است. نظر سنجی بین المللی عدد   ۰.۷۶۲۴ را میانگین هفته بعد بیان می کند.

پیش بینی هفتگی دلارامریکا/ین ژاپن: داده های اقتصادی آمریکا بهبود یافته است امید به پایان بحران کرونا و رشد اقتصادی در ایالات متحده بسیار قوی شده است. جلسه فدرال رزو در هفته پیش رو مهمترین رویداد است. و به احتمال خرید جفت ارزUSD/JPY به فرصت سودآوری تبدیل می شود. مقاومت های پیش رو ۱۰۹.۲۰ ، ۱۰۹.۶۴ و در صورت تداوم صعود ۱۱۰.۲۴ است. حمایتهای پیش رو ۱۰۸.۴۴ ، ۱۰۷.۶۰ و با افزایش نزول ۱۰۶.۶۴ خواهد بود. نظر سنجی بین المللی عدد   ۱۰۹.۴۴ را میانگین هفته بعد بیان می کند.

علی حیدری
کارشناس اقتصاد

کد خبر 430145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =