۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
 انعقاد قرارداد مهم در «مرقام»

شرکت ایران ارقام قرارداد تامین تجهیزات مخابراتی برای یکی از اپراتورهای تلفن همراه امضا کرد .

به گزارش صدای بورس، شرکت ایران ارقام قرارداد در افشای اطلاعات با اهمیت در کدال اعلام کرد طرف قرارداد  یکی از اپراتورهای تلفن همراه و مبلغ قرارداد   ۹,۵۷۴,۲۸۰ میلیون ریال است.

بر این اساس شرایط و نحوه این قراردادبه این شکل خواهد بود که تا سقف ۵۰% مبلغ تجهیزات موضوع ارجاع سفارش بصورت پیش پرداخت پس ازابلاغ ارجاع سفارش و در صورت ارائه تضمین انجام تعهدات ( موضوع ماده ۲ ) و تضمین پرداخت پیش پرداخت بصورت ضمانت نامه بانکی غیر مشروط با اعتبار یکساله قابل پرداخت است .

۶۰% باقیمانده مبلغ تجهیزات سخت افزاری موضوع قرارداد به همراه مبلغ حمل مربوطه متعاقب حمل تجهیزات و پس از تحویل به گمرک جمهوری اسلامی با ارائه مستندات گمرکی و پس از کسر کسور قانونی و قراردادی به طرف دوم پرداخت می شود.

  ۴۰% باقیمانده مبلغ تجهیزات سخت افزاری به همراه مبلغ حمل مربوطه موضوع قرارداد سه ماه پس از نصب و راه اندازی تجهیزات ( نصب توسط طرف اول یا پیمانکار طرف اول صورت می پذیرد ) و پس از صدور تاییدیه از سوی ناظر ارجاع سفارش یا شش ماه پس از تحویل تجهیزات به انبار شرکت طرف اول ، هر کدام زودتر باشد قابل پرداخت است.   

همچنین در این اطلاعیه آمده است پیرو نامه شماره ۹۹/۲۷۶۳/ص مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ منتشر شده در مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ در سامانه کدال تحت عنوان پذیرش سفارش ارجاع شده جهت تأمین تجهیزات مخابراتی برای یکی از اپراتورهای تلفن همراه، روند پیشرفت پروژه مزبور به شرح زیر تقدیم می شود: الف) کلیات سفارش ارجاع شده : ۱-ارجاع سفارش شماره ۹۹/۳۴۰/۶۹۲۷۸ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ با موضوع تأمین تجهیزات مخابراتی به مبلغ ۴۱،۵۵۸،۲۷۶ دلار آمریکا به صورت تحویل DDP انبار اپراتور یاد شده فی‌مابین شرکت در ایران ارقام و آن اپراتور منعقد شد. ۲-با عنایت به شرایط شرکت ایران ارقام و شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و همچنین عدم نقدینگی جهت اجرای پروژه یاد شده و به جهت انتقال کلیه ریسک‌های مرتبط این پروژه،پس از انجام مذاکرات و طی مراحل قانونی در نهایت با یک شرکت داخلی جهت تأمین تجهیزات یادشده با شرایط انتقال کلیه تعهدات ناشی از این سفارش اعم از ارائه ضمانتنامه های بانکی ، حسن انجام تعهدات و پیش پرداخت و سایر موارد مطروحه در متن ارجاع سفارش یاد شده، قراردادی به میزان ۳۹،۰۰۰،۰۰۰دلار آمریکا منعقد شد.(بهای تمام شده پروژه) ۳-پروژه یادشده در عمل از اواخر بهمن ماه سال جاری اجرایی و اقدامات اولیه جهت ارائه تضامین مورد نظر کارفرما و اخذ پیش پرداخت جهت اجرای پروژه مزبور آغاز گردید. ۴-ضمانت‌نامه‌های حسن انجام تعهدات و پیش پرداخت به طرفیت شرکت ایران ارقام و به ذینفعی اپراتور مذکور صادر و ارائه شده است و اولین واریزی مرحله اول به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ و مرحله دوم به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ جمعا به مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال به حساب شرکت ایران ارقام صورت گرفته و فرآیند واریزی‌ها تا سقف معادل ریالی ۲۵% از کل قرارداد نیز ادامه خواهد داشت. ۵-هر چند براساس مفاد مندرج در ارجاع سفارش یادشده در بند ۱، این ارجاع سفارش به هر مستندی ارجح بوده و لازم‌الاجرا است، لیکن قرارداد نهایی فی‌مابین شرکت ایران ارقام و اپراتور مذکور در مرحله امضاء می‌باشد. ۶- در ضمن به دلیل نوسان نرخ ارز تا زمان انجام تعهدات مطابق ارجاع سفارش ، مبلغ ریالی قرارداد ممکن است کاهش یا افزایش یابد که در صورت کاهش نرخ ارز تعدیل سود شرکت ناشی از این قرارداد دور از ذهن نیست.

کد خبر 430134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =