«تملت» مجری تامین مالی پانزده هزار میلیاردی صنعت برق کشور از بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال خبر داد و تاکید کرد این اوراق در روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ عرضه خواهد شد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه بانک ملت، سید روح‌اله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با اعلام این خبر افزود: روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد «سبرق۰۲۱» عرضه خواهد شد. 

حسینی مقدم افزود: این اوراق دوساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات بوده و قرارداد سلف مزبور به انضمام اختیار خرید و فروش تبعی آن عرضه خواهد شد.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که در صورت خرید اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی به صرف در عرضه اولیه، مجوز صادرات به کشور ترکیه برای خریدار صادر خواهد شد، گفت: دارایی پایه این اوراق، بسته برق صادراتی (انرژی الکتریکی) به کشور ترکیه معادل یک کیلووات در هر ساعت از «دوره مصرف» در «دوره تحویل»، درنظر گفته شده است. 

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت هدف از این عرضه را تامین مالی طرح انتقال نیروی برق شانزده شرکت برق منطقه ای عنوان کرد و افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان به نمایندگی از شرکت های برق منطقه ای، عرضه کننده این اوراق است.

حسینی مقدم در ادامه تشریح کرد: شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می‌کند؛ همچنین شرکت کارگزاری بانک ملت نیز به عنوان کارگزار عرضه کننده این اوراق معرفی شده است.

حسینی مقدم ادامه داد: اوراق مزبور سود بین دوره ای ندارد و در پایان دوره خریدار می تواند با توجه به قیمت اوراق در سررسید و بر اساس قیمت اختیار خرید یا فروش تبعی، نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی اقدام کند.

وی در خصوص قیمت پایه هر قرارداد برق صادراتی در دوره عرضه اولیه نیز توضیح داد و با اشاره به اینکه نحوه قیمت دلاری برق صادراتی توسط شرکت توانیر تعیین می شود، گفت: قیمت خرید هر قرارداد معادل متوسط قیمت صادراتی برق در یک سال منتهی به یک ماه قبل از انتشار اوراق بوده که توسط شرکت توانیر محاسبه و به صورت رسمی به شرکت بورس انرژی اعلام خواهد شد.

به گفته حسینی مقدم، نرخ تسعیر ارز نیز بر اساس اسعار مورد معامله در بازار بین بانکی ارز تهران مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) در یک روز کاری قبل از روز محاسبه اعلام خواهد شد. 

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: تامین سرمایه بانک ملت در سال جاری، عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشته است، به طوریکه با انتشار مزبور ، ارزش کل اوراق منتشر شده و همچنین تعهدات پذیره نویسی توسط «تملت» در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

حسینی مقدم در ادامه افزود: تامین سرمایه بانک ملت در سال جاری انتشار ۳هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، یک هزار میلیارد تومان اوراق اختیار فروش تبعی سهام برای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، یک هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد برای شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان و ۴هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد برای شرکت توسعه نفت و گاز صبااروند را انجام داده است. همچنین تامین سرمایه بانک ملت موفق شده در سال جاری بالغ بر ۷۳۰میلیارد تومان تامین مالی برای دو شهرداری شیراز و اصفهان از طریق انتشار اوراق مشارکت داشته باشد.

کد خبر 430107

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =