لحظه به لحظه با بازار ۲۰ اسفند ۹۹

بر اساس حجم نسبتا بالایی از عرضه و تقاضا در بسیاری از نمادها انتظار می‌رود همچون روزهای گذشته حجم معاملات افزایش پیدا کند اما روند شاخص به جریان معاملات نمادها شاخص‌ساز بستگی دارد.

به گزارش صدای بورس حجم عرضه و تقاضا در معاملات افزایش پیدا کرده و مثل چند روز گذشته حجم معاملات بالایی در انتظار بازار است.

بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز هم مقدار تقاضا و هم مقدار عرضه بالایی دارند، باید دید با توجه به صعود شاخص در چند روز گذشته روند معاملات نمادهای بزرگ چگونه است و چه واکنشی به روند بازار نشان می‌دهند.

بر اساس حجم بالایی از عرضه در نمادها انتظار می‌رود روند شاخص نزولی باشد.

ساعت ۹:۲۹

در  معاملات امروز معاملات سه نماد بانکی بالعکس هفته های قبل بازار است

وبملت، وتجارت، وبصادر معاملات متعادل و حتی گاها بر مدار سبز را ثبت کرده اند.

فملی هم با حمایت قابل توجه حقوقی، معاملات متعادلی دارد

افزایش تقاضا و در واقع رنج مثبت در فولاد مبارکه اصفهان، این سهم را به صفر تابلو رساند.

ارزش صف فروش ایران خودرو  فقط ۲۰ میلیارد تومان است، جمع آوری صف فروش این سهم، تاثیر مثبت به سزایی بر جو روانی معاملات بازار خواهد گذاشت.

صف فروش کم حجم شستا برای دومین مرتبه، جمع آوری شد.

ساعت ۹:۴۳

خودرویی ها نیز با افت قیمت معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.خودرو,خساپا, خگستر, خبهمن, خاهن, خپارس, خزامیا, خزر, خاور, خنصیر, خکار, خپویش, خچرخش,خلنت و خمحور پر عرضه ی گروه اند.

محصولات شیمیایی نیز با فشار  فروش داد و ستد می شوند.پترول, شگویا,زاگرس, شلعاب, فارس, شفن, شاروم, شپدیس, شجم, شپلی, شغدیر و شکربن پر عرضه های گروه اند.شصفها و شرنگی مثبت و متعادل اند.شسم, شوینده و شلرد مثبت و متعادل اند.

بانکی ها نیز با افت قیمت همراه اند.دی, وبصادر, وپارس, وپست, ونوین, وملل پر عرضه های گروه اند.وبملت و سامان با گرایشی منفی متعادل اند.

صف فروش شپنا جمع شد و سهم در قیمت ۱۲۵۸ تومان دنبال می شود.

صف فروش وتجارت جمع شد و سهم در قیمت ۲۴۸ تومان دنبال می شود.

ساعت ۹:۵۰

در گروه بانکی وتجارت با قیمت ۲۴۸ تومان پس از آنکه حجم معاملات ۷۶ میلیونی را پشت سر گذاشته در منفی ۲ درصد در حال معامله است.

وبملت با رسیدن به قیمت ۳۷۰ تومان دادوستد ۴۶ میلیون سهم را ثبت کرده است.

وبصادر با قیمت ۲۲۵ تومان و جابجایی ۶۴ میلیون سهم را داشته است.

وپارس در قیمت ۲۹۵ تومان پس از دادوستد ۳۳ میلیون سهم صف فروش ۱۷ میلیونی را نشان می‌دهد.

سایر نمادهای گروه همگی در محدوده منفی با افزایش عرضه دنبال می‌شوند.

خدمات فنی مهندسی نیز با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.رمپنا و رتکو پر عرضه اند.رنیک با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می کند.خفولا نماد مورد توجه گروه است.
در میان فشار فروش حاکم بر گروه رایانه ای ها رافزا با افزایش تقاضا و سیستم با گرایشی مثبت متعادل است.

گروه هتل داری نیز پر عرضه داد و ستد می شوند.گشان, گدنا و گپارس با فشار فروش همراه اند.سمگا نماد مورد توجه گروه اند.گکوثر با گرایشی منفی معامله می شوند.

ساعت ۱۰:۰۵

فلزات اساسی با فشار فروش همراه اند.فملی, فولاد, ذوب, کاوه, فزرین, فجر, فروی, فنورد, فولاژ, کیمیا و فنوال از جمله نمادهای پر عرضه ی گروه اند.فافزا مثبت و متعادل داد و ستد می شود.
فراورده های نفتی نیز افت قیمت را تجربه می کنند.شپنا, شتران, شبندر, شبریز, شرانل, ونفت,شراز و شاوان با فشار فروش داد و ستد می شوند.شپاس, شبهرن وشپاس با گرایشی منفی متعادل اند.
خودرویی ها نیز با افت قیمت معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.خودرو, خساپا, خگستر, خبهمن, خاهن, خپارس, خزامیا, خزر, خاور, خنصیر, خکار, خپویش, خچرخش, خلنت و خمحور پر عرضه ی گروه اند.
پترول, شگویا, زاگرس, شلعاب, فارس, شفن, شاروم, شپدیس, شجم, شپلی, شغدیر و شکربن پر عرضه های گروه اند.شصفها و شرنگی مثبت و متعادل اند.شسم, شوینده و شلرد مثبت و متعادل اند.

ساعت ۱۰:۲۰

وبصادر در یک قدمی صف فروش و سهم برابر حقیقی و حقوقی در معاملات این نماد دیده می شود.

معاملات وتجارت در مدار ۱.۵ درصد منفی و بیش از ۱۰۴ میلیون برگه سهم با مشارکت ۶۰ درصدی حقیقی ها معامله شد.

ساعت ۱۱:۰۰

شپنا و وتجارت رنج مثبت دارند.

مشارکت حقیقی ها در خرید نمادهای پترو پالایشی ، فلزی و معدنی دیده می شود.

وتجارت و  وبملت به مدار مثبت بازگشتند.

ساعت ۱۲:۳۰

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با افتی  ۰٫۲۸ درصدی در سطح یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی آرام گرفت. این در حالی بود که افت شاخص کل هم‌وزن بیش از ۰٫۱ درصد بود.

در معاملات امروز بورس اززش کل معاملات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود و سه نماد فملی، شستا و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. کچاد و پارس نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

امروز همانند روز گذشته گروه‌های فراورده نفتی و دارویی پرمعامله‌ترین گروه‌های بورسی بودند و نماد برکت در کنار دو صندوق دارا یکم و پالایش نیز بیشترین ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین قرار بود عرضه اولیه مدار در بورس انجام شود که این عرضه اولیه نیز همانند عرضه روز گذشته لغو شد.

کد خبر 430003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =