سرمایه گذاران مراقب رشد شارپی رمز ارزها باشند

کارشناس بازار سرمایه گفت:در حال حاضر رمز ارزها رشد زیادی کرده اند و ممکن است به زودی مانند بازار سرمایه ریزش شدیدی داشته باشند.

به گزارش صدای بورس، فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه، در پاسخ به این سوال که آیا زیان دیدگان ارزهای دیجیتال همان اشخاصی هستند که در بورس سرمایه خود را از دست داده اند ؟ اظهار کرد:بازارهای پولی و مالی مکمل یکدیگر هستند و یک سوی بودن آن‌ها به ضرر سرمایه گذاران خواهد بود، در ابتدای سال شاهد بودیم که مسئولان با تبلیغات سرمایه‌های مردم را از بازارهای موازی مانند ارز، سکه، دلار و ... به سمت بازار سرمایه سوق دادند که سرانجام  به ریزش بورس منجر شد.

او بیان کرد: اینکه مسئولان مانع سرمایه‌گذاری مستقیم افراد با دانش کم اقتصادی در بازارهای مالی شوند، اقدام درستی است اما اینکه به همین بهانه بخواهند باز هم سرمایه‌های مردم را که اکنون در رمز ارز یا سایر بازارها سرمایه گذاری کرده اند به سمت بازار سرمایه بیاورند کار درستی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: زیر ساخت‌های معاملات رمز ارز در کشور ما مهیا نیست به همین خاطر سرمایه گذاران در این حوزه باید آهسته گام بردارند.

آقا بزرگی تصریح کرد: در ابتدای سال شاهد پذیرش شرکت‌هایی در بازار سرمایه بودیم که ارزش چندانی نداشتند، اما با رشدهای شارپی مواجه شدند که همین شرایط در حال حاضر در خصوص رمز ارزها رخ داده است و رشد زیادی داشته اند و ممکن است به زودی مانند بازار سرمایه ریزش شدیدی داشته باشند.

او تاکید کرد:هر گونه اعمال محدودیت مانند قیمت گذاری‌های دستوری یا اظهار نظرهای غیر کارشناسانه در بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه موفقیت آمیز نخواهد بود.

آقابزرگی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که ما انتظارات نا به جا برای سرمایه گذاران چه حوزه رمز ارز چه در بازار سرمایه ایجاد کنیم و مانع شفاف سازی خواهیم شد و سهامداران به سود نخواهند رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 429999

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دلایل افت بازار سهام

    دلایل افت بازار سهام

    بازار سرمایه در سال ۹۹ شرایط نوسانی زیادی را تجربه کرد و رفتارهای هیجانی زیادی چه در زمان صعود شاخص و چه در زمان نزولی بودن آن در بازار رخ می‌داد. اما دلیل این رفتارهای هیجانی چه بود؟

  • سال رونق بورس با مشخص شدن رئیس جمهور

    سال رونق بورس با مشخص شدن رئیس جمهور

    مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه گفت: امسال با توجه به کاهش عدم ثبات سیاسی، پایین بودن قیمت سهم و افزایش قیمت‌های جهانی بازار سرمایه رونق خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =