۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
با گوشی سامسونگ سری S آشنا شوید

اگرچه نمی توان عملکرد سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا را  در حوزه عکاسی موبایل افتضاح دانست ولی در غیر یکدست بودن کیفیت عکس های گرفته شده با این گوشی تردیدی وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، اغلب خریداران گوشی موبایل به کیفیت دوربین این گوشی ها اهمیت فراوانی می دهند و جای تعجب است که یک گوشی سامسونگ مشهور که در ایران نیز بازار داغی دارد، با چنین دوربین ضعیفی به بازار آمده است.

با اینکه با گوشی های سامسونگ می توان عکس ها و ویدیوهای بسیار خوبی ثبت کرد ولی حداقل تا جایی که آنالیزهای وب سایت DxOMark نشان می‌دهد به طور کلی نمی توان دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ الترا را بهترین دوربین در میان گوشی های موبایل دانست.

از هر نسل جدید موبایل های پرچمداران گلکسی اس و گلکسی نوت انتظار می‌رود که پیشرفتی را در حوزه دوربین و عکاسی رقم بزنند ولی به نظر می‌رسد این قاعده در مورد گلکسی S۲۱ Ultra ۵G صدق نمی‌کند و این اسمارتفون عمل کردی ناامیدکننده حتی در مقایسه با گوشی های قبل از خود داشته است.

سامسونگ قصد داشت در سال جدید میلادی دوربین های تکی زوم تله فوتوی سبک پریسکوپی خود را با دو دوربین جایگزین کند و آنها را طوری طراحی کند که بسته به بُرد تصویربرداری مستقل از هم کار کنند.

با اینکه چنین هدفی طبق تبلیغات انجام شده محقق شده است ولی در عمل عکس های ثبت شده با گلکسی اس ۲۱ اولترا در آزمون‌های تخصصی سایت  DxOMark مردود شده‌اند و برچسب ضایع و بزرگی به اسم نویز تصویر رویشان می خورد.

خبر بد برای گوشی بازان ایرانی

آنچه معمای دوربین  گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ از را پیچیده‌تر می‌کند این است که نویزهای تصویر نه تنها در شرایط نوری کم بلکه در شرایط نور روز و بیرون از ساختمان هم دیده می شوند. حتی موقع ضبط ویدئو هم می‌توان رد و نشان نویز را در تصاویر ثبت شده پیدا کرد. خبر بد برای ما ایرانی ها این است که وبسایت DxOMark این نتیجه را پس از بررسی مدلی از گلکسی اس ۲۱ اولترا منتشر کرده که به پردازنده اگزینوس مجهز است؛ یعنی دقیقاً همان مدل گوشی سامسونگ اس اولترا ۲۱ موجود در ایران!

عقب ماندن دوربین گوشی سامسونگ از رقبا دو سال پیاپی

اوضاع وقتی فاجعه می‌شود که بدانیم پارسال گلکسی اس ۲۰ اولترا در مقایسه با رقبای ساخته شده توسط هواوی، اپل و شیائومی شکست خورده بود و باخت امسال گلکسی اس ۲۰ اولترا معنا و مفهومی عمیق تر خواهد داشت.

منبع: کاماپرس

کد خبر 429803

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =