بورس های مهم در آمریکا صعودی شدند

همه شاخص های مهم بورسی از جمله  وال استریت در آمریکا صعودی شدند.

به گزارش صدای بورس، با افزایش خوش بینی ها از مهار کرونا، نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته از فعالان ۱۷ بورس اصلی جهان از جمله بورس های اروپایی، آمریکا، بورس تورنتو و بورس توکیو نشان می دهد که همه آنها انتظار دارند شاخص های بورسی در سال ۲۰۲۱ در سطح بالاتری از سطح قبل بسته شوند. در ۱۵ بورس از ۱۷ بورس فوق، اکثریت فعالان انتظار داشته اند تا پایان نیمه نخست امسال این اتفاق بیفتد و دو بورس دیگر هم انتظار بروز این اتفاق در انتهای سال را داشته اند. سال قبل بدترین عملکرد بورسی یک دهه اخیر به ثبت رسید. 

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۸۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و ۴۹۶.۳۰ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۹۵ درصد جهش تا سطح ۳۸۴۱.۹۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۵۵ درصد صعود در سطح ۱۲ هزار و ۹۲۰.۱۵ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۲۳ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۸۶۴.۳۲ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۷ درصد پایین رفت و در سطح ۲۹ هزار و ۹۸.۲۹ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۰.۳۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۶۲.۸۰ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۴ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۷۱۰.۸۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۶۳۰.۵۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۹۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۹۲۰.۶۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۸۲ درصدی در سطح ۵۷۸۲.۶۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۸ درصد پایین رفت و به ۸۲۸۶.۸۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 429689

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =