مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۹ اسفند ۹۹

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام نخستین روز هفته را با افت آغاز کرد. امروز شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۸۵۵ واحد افت به سطح یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۷۶ واحد سقوط کرد.

سهام عدالت همچنان در مسیر نزولی قرار دارد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷۸ میلیون و ۸۷۷ هزار ریال رسید.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم روز منفی و متزلزلی را سپری کرد. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۳۷,۸۵۰ ریال کاهش یافت.

افت ۳ درصدی، حاصل کار امروز صندوق پالایشی یکم بود. بر این اساس، قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۸۱,۹۹۰ ریال کاهش پیدا کرد.

امروز در بازار آزاد، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۹۱ هزار تومان بود.

در هفته منتهی به ۸ اسفند، ۷۸۹ هزار و ۱۷۶ تن انواع کالا در بورس کالای ایران دادوستد شد که نشان‌دهنده رشد ۹ درصدی حجم معاملات نسبت به هفته پیش از آن است.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه معیشتی اسفند سال ۱۳۹۹، ساعت ۲۴ روز یکشنبه واریز می‌شود.

وزیر ارتباطات معتقد است، فیلتر کردن تلگرام، رشد پیام‌رسان‌های بومی را با وقفه روبه‌رو کرده است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: اساسنامه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تصویب شده و از سال آینده این بیمه به صورت اجباری برای واحدهای مسکونی اجرا می‌شود.

دبیرکل کانون صرافان گفت: اکنون در بازار خریداری وجود ندارد و بازار ارز مستعد آن است که با آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و رفع تحریم‌ها، به سمت کاهش قیمت حرکت کند.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد بازار سرمایه متاثر از قیمت جهانی کالاهاست و گروه‌های مختلفی مثل پالایشی، فلزی، معدنی و پتروشیمی از رشد قیمتی کامودیتی‌ها منتفع می‌شوند.

فروش فوق‌العاده ۷ محصول سایپا از امروز ۹ اسفند آغاز شد و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره بیمه سرمد گفت: در بهمن ماه ۹۹، حق بیمه تولیدی شرکت به رکورد قابل توجه پانزده هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 429279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =