۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
مس همچنان رکورد می‌زند/ شاخص کامودتی‌ها روی دور بُرد

شاخص کامودیتی بلومبرگ به روند افزایشی خود ادامه میدهد و امروز به رقم ۴۳۳.۳ رسیده که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ است

به گزارش صدای بورس، قیمت جهانی فلز مس روند افزایشی خود را در تمام تلاطمات سیاسی و اقتصادی حفظ کرد و از آنجایی که در علم نوین مس جایگاه ویژه‌ دارد، آینده این فلز در چشم انداز 2030  نیز افزایشی پیش بینی می‌شود. سهام شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی در بورس ایران آنچنان که قیمت جهانی آن افزایشی است، صعود نکرده است. دلیل این نوسان ارزش سهام مس تاثیرپذیری بورس ایران از جو سیاسی و اخبار تحولات داخلی و بین المللی است. 

 کامودیتی به نقل از بلومبرگ نوشت: امروز ۶ اسفند ۹۹ شاخص کامودیتی بلومبرگ به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و توانست به رقم ۴۳۳.۳ برسد که بالاترین سطح قیمتی  از سال ۲۰۱۳ تا کنون است. جدا از انتظار رشد تقاضای مصرف مواد اولیه دنیا طی سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲  نگرانی از رشد تورم جهانی از عوامل حرکت سرمایه ها به سوی کامودیتی‌ها و اوراق قرضه است. در معاملات امروز صبح دنیا در مهترین کامودیتی ها عبارت اند از:

-  نفت با ۱.۴%افزایش به ۶۵.۲۷ دلار رسید

-مس با ۱.۱%افزایش به قیمت  ۹۲۱۴ دلار رسید

-  فلز روی با ۰.۹۳% افزایش با قیمت ۲۹۱۶$  دلار رسید

-  فلز  طلا ۰.۱۷% افزایش به قیمت ۱۸۱۱ دلار رسید. دیروز نیز قیمت جهانی طلا ۸ درصد افزایش داشت.

بخش بزرگی از بازار سرمایه ایران را معدن و صنایع معدنی تشکیل می‌دهد،که از جمله آن مس است، دیروز و امروز  شرکت ملی صنایع مس ایران  با نماد «فملی» یکی از شاخص سازترین های بورسی امروز سبز بود. در ۲۰ روز کاری بهمن ۹۹ نماد « فملی» ۱۲ روز معاملات را  در بورس اوراق بهادار مثبت پایان برد امروز ششمین  اسفند ماه از ۵ روز کاری اسفند ماه بورس،۴ روز فملی مثبت بسته شد این در حالی است که برخی نمادهای بورسی تمام بهمن ماه را بدون کمترین رشد و در حالت کاهشی معاملات خود را پایان دادند.

بیشتر بخوانید:
گمانه ریزش شاخص کل بعد از انتخابات ۱۴۰۰/ تاثیر مذاکرات بر بورس
پیش بینی بازار فردا/ بورس بعد از انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
هر برد چند درصد می‌ارزد

 « فلزات آنلاین » طی گزارشی از بورس فلزات لندن مطرح کرد:‌ روند قیمتی و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار ۱ قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه، با کاهش یک هزار و ۴۵۰ تنی از ۷۴ هزار و ۹۰۰ تن به ۷۳ هزار و ۴۵۰ تن رسید.

نمودار ۲ وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط بکواردیشن به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به دوشنبه، با افزایش سه دلاری برابر با منفی ۳۲ دلار بر تن گزارش شده است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 429156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =