بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور برگزار می‌شود

مسئول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به عنوان بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور در ۲۰ اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش صدای بورس، پوریا خاوری، مسوول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امروز به نحوه برگزاری مجامع شرکت های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت جهت انتخاب اعضا هیات مدیره اشاره کرد و افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت توسط رهبر معظم انقلاب، شورای عالی بورس، آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را به عنوان نقشه راه اجرای این فرمان مصوب کرد. مجامع شرکت‌های تعاونی استانی سهام عدالت و انتخابات آنها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت موارد مربوط به نحوه برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی،  انتخاب اعضا و هیات مدیره این شرکت ها بیان شده است.

 خاوری اظهار داشت: در این آیین نامه اعلام شده است که سهامداران عدالت می توانند مدیریت دارایی خود را به دو روش مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب کنند و افراد با انتخاب روش مدیریت غیرمستقیم، مدیریت دارایی خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کردند. 

وی با بیان اینکه میزان دارایی شرکت های سرمایه گذاری استانی وابسته به تعداد سهامداران و ارزش دارایی این افراد است، گفت: برای مثال یک استان نزدیک به ٣٠٠ هزار و استان دیگر بیش از سه میلیون سهامدار عدالت روش غیرمستقیم دارد، این موضوع منجر به این شد تا ارزش اولیه سرمایه یک شرکت سرمایه گذاری استانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. 

خاوری اظهار کرد: در این آیین نامه اعلام شده است که بعد از واگذاری سهام عدالت سهامداران غیر مستقیم به شرکت های سرمایه گذاری استانی و  ثبت افزایش سرمایه این شرکت‌ها باید هیات مدیره‌ای جدید مشخص و معرفی شوند. 

مسوول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک در شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به نقش اعضای هیات مدیره در مدیریت سهام این شرکت ها و سود و زیان ناشی از عملکرد آنها، گفت: انتخاب اعضای هیات مدیره به عهده سهامداران شرکت‌ها بوده که از طریق برگزاری مجامع انجام می شود.

وی با اشاره به بالا بودن تعداد سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی، افزود: کمترین تعداد سهامدار در این شرکت ها به استان سمنان با حدود ۲۵۰ هزار سهامدار تعلق دارد و بیشترین آن مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران با بیش از سه میلیون سهامدار است.

علت برگزاری الکترونیکی مجامع

 خاوری به علت برگزاری الکترونیکی مجامع اعلام کرد: با توجه به کثرت سهامداران، امکان برگزاری مجامع به صورت حضوری وجود نداشت به همین دلیل در ماده ۶ آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت نحوه برگزاری این مجامع به صورت الکترونیکی در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه اهمیت این موضوع با توجه به شرایط کنونی کشور در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صد چندان خواهد بود.

 مسوول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک در شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: به جهت تعداد بالا و همچنین رفاه حال سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، در آیین‌نامه مذکوراعلام شد که مدت زمان برگزاری این مجامع می‌تواند به صلاحدید هیات رییسه مجمع بین سه تا ٦ روز به طول انجامد.

 مسوول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک در شرکت سپرده گذاری مرکزی به نحوه اطلاع سهامداران از میزان و دارایی سهام خود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان معامله برای نماد اکثر شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس فراهم شده و بروی تابلو قرار گرفته اند، بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی نیز اقدام به خرید سهام این شرکت ها کرده اند که شاید جزو سهامداران عدالت نباشند، از اینرو سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir سبد دارایی خود را مشاهده و از ارزش دارایی به روز خود مطلع شوند.

علت تاکید در سجامی شدن سهامداران

 وی به علت تاکید همه مسوولان برای سجامی شدن سهامداران و مشارکت در این انتخابات اشاره کرد و گفت: نحوه ورود و حضور سهامداران در مجامع الکترونیکی شرکتهای سرمایه گذاری استانی از طریق درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه است و به جهت ورود و بهره‌مندی از مزایای این درگاه، سهامدار باید سجامی شده باشد.

 خاوری خاطرنشان کرد: افرادی که سجامی شدند، اطلاعات هویتی، بانکی و همچنین مالکیت شماره تلفن همراهشان با مراجع ذیصلاح، راستی آزمایی شده و مورد تایید است.

منبع: ایرنا

کد خبر 429145

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =