«اپال» فردا عرضه می‌شود/ وپارس مقام اول در حجم معاملات گروه بانکی

بانک پارسیان با نماد «وپارس» در بازار دوم بورس  ثبت شده است، این نماد امروز مقام اول حجم بیشترین ارزش معاملات را در گروه بانکی و موسسات اعتباری  از آن خود کرده است. نماد بانک پارسیان از نظر حجم و  ارزش معاملات در کل بورس در رتبه سوم قرار گرفت و سومین شرکت پر معامله در بورس امروز بود.

به گزارش صدای بورس، بانک پارسیان در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان دومین بانک خصوصی ایرانی، فعالیت خود را آغاز کرد. .این بانک در سال مالی ۱۳۹۱ درآمدی معادل ۱۰۱ هزار میلیارد ریال کسب کرد و در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های ایران قرار گرفت. بانک پارسیان هم‌اکنون پس از بانک ملی ایران، بانک ملت و بانک مسکن، چهارمین بانک بزرگ ایران بر پایه میزان درآمد سالیانه، به‌شمار می‌آید.

این بانک دومین بانک خصوصی ایران است که در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده ‌و در حال حاضر با در اختیار داشتن ۴۵٪ درصد از کل منابع بانک‌های خصوصی و سهم ۴۲٪ درصدی از کل تسهیلات اعطایی توسط بانک‌های خصوصی، عنوان بزرگترین بانک خصوصی ایران را از آن خود کرده‌است.

مقام اول حجم بیشترین ارزش معاملات را در گروه بانکی و موسسات اعتباری

بانک پارسیان با نماد «وپارس» در بازار دوم بورس ثبت شده است، این نماد امروز مقام اول حجم بیشترین ارزش معاملات را در گروه بانکی و موسسات اعتباری از آن خود کرده است. نماد بانک پارسیان از نظر حجم و ارزش معاملات در کل بورس در رتبه سوم قرار گرفت و سومین شرکت پر معامله در بورس بوده است.

کارگزاری بانک پارسیان، کارگزاری برتر بورسی

از جمله زیرمجموعه‌های بانک پارسیان کارگزای بانک پارسیان است، اطلاعات منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که از میان ۱۰۷ کارگزاری فعال در بازار سرمایه،  این کارگزاری جزو ۲۰ کارگزاری برتر شناخته می شود

عرضه اولیه موفق لوتوس در بورس

عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با نماد "لوتوس" روز چهارشنبه مورخ ۳ بهمن ۱۳۹۷ در بورس تهران انجام شد. تعداد۵۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان پانصدوبیست و نهمین شرکت پذیرفته شد و  برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

عرضه موفق ۲۰ درصد از شرکت لیزینگ پارسیان در بورس

شرکت لیزینگ پارسیان به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بانک پارسیان در صنعت لیزینگ مشغول است این شرکت جز اولین لیزینگ‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر مدیرعامل شرکت بورس ایران در ارتباط با لیزینگ پارسیان

 علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس ایران با بیان اینکه شرکت لیزینگ پارسیان به ارزش بازار ۶۴۰ میلیون اضافه کرد، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر سهم از این سهام به مبلغ ۳۲۰ تومان کشف قیمت شد. این شرکت  پانصد و چهلمین شرکتی است که به خانواده بازار سرمایه اضافه شده است،  هم اکنون ۲۰ درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه شده است.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان از اپال چه می‌گوید

محمد مسعود سمیعی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان  با بیان اینکه قیمت عرضه اولیه ” اپال” ۱۲۰۰ تومان است، به معدن ۲۴ گفت: ۷ درصد سهام شرکت فراوری اپال کانی پارس وابسته به شرکت سرمایه گذاری پارسیان به ارزش ۲هزار میلیارد تومان فردا  در بورس عرضه خواهد شد.

۱۵ درصد شرکت فولاد سبزوار از زیر مجموعه های اپال در بورس عرضه می شود
سمیعی نژاد تصریح کرد:بعد از اپال کانی پارس ،۱۵ درصد شرکت فولاد سبزوار از زیر مجموعه های اپال در بورس عرضه خواهد شد و این شرکت در سال جاری رکوردار تولید آهن اسفنجی در بین شرکت های فولادی کشور بود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان افزود: یکی از مزیت های شرکت اپال کانی پارس در اختیار داشتن بزرگترین معدن سنگ آهن کشور در سنگان است و تولید این معدن سالانه ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت و برنامه داریم با خرید ماشین آلات جدید معدنی این مهم را در سال ۱۴۰۰ محقق کنیم.همچنین تولید سنگ در این معدن در سال ۹۹ از برنامه جلوتر بود.
وی تصریح کرد: در مزایده اخیر سرمایه گذاری بانک پارسیان دو شرکت چادرملو و گهر زمین موفق به ورود به این سرمایه گذاری نشدند

کد خبر 429065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =