کلاهبرداری این روزهای بازار ارز دیجیتال!

کارشناس اقتصادی گفت: سودجویانی در بازار ارزهای دیجیتال پا به عرصه گذاشته‌اند که با کلاهبرداری "بیت کورن" را به جای "بیت کوین" به مردم می‌فروشند.

به گزارش صدای بورس،یوسف کاووسی مدیرکل اسبق  ارزی بانک مرکزی و کارشناس مسائل اقتصادی، در خصوص کلاهبرداری‌های اخیر در حوزه ارز دیجیتال با عنوان فروش "بیت کورن" اظهار کرد: این روزها  قیمت بیت کوین به طرز عجیبی  رشد کرده و خریداران بدون آگاهی و شناخت سرمایه‌های خود را  وارد این بازار نگران کننده می‌کنند. بازار رمز ارزها به ویژه بیت کوین از سال ۲۰۰۸ همزمان با رکود اقتصادی در آمریکا نمایان شد.

وی ادامه داد: این بازار بدون هیچ متولی خاص و شناخته شده‌ای در حال ظهور بوده است و شاهد رکوردهای قابل توجهی در این زمینه هستیم. متاسفانه طی یک سال گذشته انبوه سهامداران بازار سرمایه، بدون هیچ تحلیلی و براساس هیجان وارد این بازار شدند. دلیل ورود افراد به بازار رمز ارزها، عدم اعتماد مردم به بازارهای موازی نسبت به این بازار است.

بیشتربخوانید

اکنون خروج از بازار سرمایه توجیه‌پذیر نیست

پیش بینی هفتگی فارکس ۴ تا ۸ اسفند ۱۳۹۹

حمایت ویژه‌ای از فضای کسب و کار توسط نظام بانکی

کاووسی تصریح کرد: طی  چند روز گذشته  سودجویانی در بازار ارزهای دیجیتال پا به عرصه گذاشته‌اند که با کلاهبرداری "بیت کورن" را به جای "بیت کوین" به مردم می‌فروشند. قیمت این بیت کورن‌ها یک دلار است و سوددهی بسیار پایینی دارد، حال آنکه نهادهای متولی مانند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید به این موضوع به طور هوشمندانه ورود کنند. در حال حاضر بسیاری از افراد در صدد وارد کردن  دستگاه‌های ماینر جهت استخراج رمز ارز هستند.

مدیرکل اسبق  ارزی بانک مرکزی در پایان گفت: رمز پول ملی نمی‌تواند جایگزین ارزهای دیجیتالی مانند "بیت کوین" شود، چرا که زیرساخت‌های رمز پول ملی به نحوی طراحی شده است که مردم عادی نمی‌توانند  به طور مستقیم سمت آن بروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 428829

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سال رونق بورس با مشخص شدن رئیس جمهور

    سال رونق بورس با مشخص شدن رئیس جمهور

    مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه گفت: امسال با توجه به کاهش عدم ثبات سیاسی، پایین بودن قیمت سهم و افزایش قیمت‌های جهانی بازار سرمایه رونق خواهد گرفت.

  • بیت کوین رایگان چیست؟

    بیت کوین رایگان چیست؟

    زارع پور گفت: برخی اوقات در فضای مجازی عنوان" بیت کوین رایگان" دیده می‌شود. این افراد کلاهبردار ادعا می‌کنند در صورتی که ۰.۱ بیت کوین به آدرس آن‌ها ارسال کنید، ۰.۲ بیت کوین (دوبرابر) دریافت خواهید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =