مهلت پرداخت بدهی معوق واحدهای تولیدی تمدید شد

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی گفت: واحدهای تولیدی که بدهی معوق داشتند، برای استفاده از مهلت پرداخت بدهی تا شهریور ۱۴۰۰ فرصت دارند.

به گزارش صدای بورس، الهام چیت سازان مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی اظهار کرد: مصوبه بدهی معوق بانکی و مهلت به واحدهای تولیدی اولین بار اسفند سال گذشته ابلاغ شد، از این رو واحدهای تولیدی فرصت داشتند تا پایان شهریور ماه ۹۹ درخواست‌های خود را برای امهال بدهی معوق به شبکه‌ بانکی اعلام کنند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی موفق به استفاده از ظرفیت این مصوبه شده بودند و تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به مدت یک سال دیگر تمدید شد. براساس این مصوبه واحدهای تولیدی ذکر شده می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

چیت سازان بیان کرد: بانک‌ها در صورتی که براساس اعتبار سنجی خود به این اعتماد برسند که واحدهای تولیدی موفق به پرداخت بدهی خود هستند، ملزم هستند با دریافت ۷.۵ درصد، بدهی‌های واحدهای مذکور را برای مدت ۵ سال فقط یک بار با یک دوره تنفس ۶ ماهه، امهال کنند.

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی بیان کرد: این واحدها از بابت بدهی‌های امهالی خود، در سامانه‌های بانک مرکزی مشمول ممنوعیت و بدهی معوق نمی‌شوند. براساس تصمیم شورای پول و اعتبار، اشخاصی که دارای بدهی معوق به شبکه بانکی هستند، برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از جمله عدم تسهیلات به واحدهای تولیدی شامل آن‌ها می‌شود.

او ادامه داد: مردم و صاحبان واحدهای تولیدی می‌توانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات و سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی شکایات و نظرات خود را در این سامانه ثبت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 428828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =