اعطای‌کارت اعتباری عملی شد

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس  از روز شنبه، بانک‌های ملی و تجارت به صاحبان سهام عدالت کارت اعتباری می‌دهند، این خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است و افراد می‌توانند از این تسهیلات برای خرید از فروشگاه‌های منتخب استفاده کنند.
 امکان واریز سود سهام عدالت افرادی که روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجود دارد. هر کدام از ۳۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی و ناشران بورسی که برای واریز سود مشمولان سهام عدالت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را انتخاب کرده باشند این سود براساس شماره حساب اعلام شده در سجام واریز خواهد شد.
 زمان واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ بستگی به فعالیت شرکت‌ها دارد، در صورت انجام اقدامات لازم از سوی شرکت‌های مربوطه، سود سهامداران تا پایان سال پرداخت می‌شود.
 اکنون ۶۰ درصد این سهام آزاد شده است و سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند. توثیق فرآیندی است که وقتی فرد می‌خواهد تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت کند در مقابل مبلغ ریالی، وثیقه‌ای به بانک ارائه می‌دهد. بنابراین در حال حاضر سهامداران عدالت می‌توانند با وثیقه کردن برگه‌های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند.
 تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده که رقم کلی آن حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۰

کد خبر 428711

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =