بورس های اروپایی و آمریکا نزولی شدند

بیشتر شاخص های مهم بورسی اروپایی و آمریکا نزولی شدند.

به گزارش صدای بورس، در شرایطی که بانک مرکزی آمریکا رسیدن به تورم بالای دو درصد را هدف گذاری کرده اما با وجود تزریق نقدینگی گسترده به بازارها، شتاب افزایش قیمت ها طبق انتظارات پیش نرفته به گونه ای که متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه بدون تغییر نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح ۱.۴ درصد رسید که این نرخ تورم ۰.۱ درصد کمتر از نرخ مورد انتظار قبلی و بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در چهار ماهه اخیر بوده است. بیشتر تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در محدوده فعلی باقی نگه خواهد داشت. 

بورس آمریکا 

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۳ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و  ۵۲۹.۷۴ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۷ درصد افزایش تا سطح ۳۹۳۷.۵۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۱ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۵۱.۹۶ واحدی بسته شد.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۲۸ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۴۶۷.۷۵ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۹ درصد بالا رفت و در سطح ۳۰ هزار و ۷۴۶.۶۶ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۲.۱۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۸۰۷.۷۲ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷ درصد صعود و ایستادن در سطح ۶۹۱۷.۲۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است) 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۴۸.۸۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۳۲ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۴ هزار و ۶۴.۶۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۰۱ درصدی در سطح ۵۷۸۶.۵۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۱ درصد پایین رفت و به ۸۱۵۳.۷۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 428636

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =