ورود خودرو در بورس به کجا رسید؟/ شب عید خوردو بخریم یا دست نگاه داریم

عرضه خودرو در بورس و تلاش برای تصویب نهایی آن در مجلس اشتباه است چرا که برای بحران مقطعی مجلس نباید قانون تصویب کند.

به گزارش صدای بورس، عرضه خودرو در بورس در کمیسیون تلفیق تصویب شد. بهمن و اسفند هر سال بهترین ماه برای کسب سود سفته بازان و سوداگران خودرویی محسوب می‌شود، کارشناسان معتقدند بهترین نوع خرید خودرو در حال حاضر با توجه به شرایط ثبت نام در خودروسازی هاست. در بازار آزاد نیز بهترین ماه خرید خودرو بر اساس تجربه تاریخی و آمار، فروردین و بدترین ماه اسفند است.

امید به ورود تقاضا به بازار، قیمت خودرو را افزایش داده اما مشتری نیست

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو در ارتباط افزایش قیمت خودرو در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: به طور سنتی تقاضای شب عید برای خودرو بیشتر از ماه‌های دیگر است و در اسفندماه قیمت خودرو  گاهی تا ۲ و ۳ برابر ماه‌های دیگر رشد می‌کند. امسال با توجه به  کرونا و  شروع دوباره موج جدید کرونا بازار خودرو نسبت به سال‌های پیش تب و تاب چندانی ندارد و افزایش قیمتی که در بازار خودرو شاهد هستیم که بیشتر مربوط به استقبال از ورود تقاضا است. یعنی بازار به استقبال از افزایش تقاضا رفته و صاحبان خودرو در بازار آزاد به امید اینکه قرار است تقاضا وارد بازار شود، قمیت ها را افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید:
پذیره نویسی صندوق حامی استارت آپ‌ها/ پیشگام بعد از یکسال آمد
چادرملو در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری

کارشناس بازار خودرو  افزود:حجم معاملات و خرید خودرو بسیار پایین است و با توجه به تورم وحشتناک و کاهش  قدرت خرید مردم  این امر طبیعی است. زمانی که خودرو گران شود اما تقاضایی برای آن نباشد، خود به خود کاهش می یابد.

خودرو گران می‌شود؟

زاوه در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان توصیه به خرید خودرو تا پایان سال ۹۹ می‌دهند، بیان کرد: هر ساله قیمت خودرو درب کارخانه افزایش می‌یابد اما این افزایش بر بازار خودرو تاثیر ندارد. قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به قیمت واقعی در چند مرحله افزایش یافته و در بازار خودرو رکود حاکم است.

۲ دلیلی که بورسی شدن خودرو بی معنی است

وی در ارتباط با این پرسش که بهترین زمان خرید خودرو چه زمانی است بیان کرد: خرید خودرو از خود کارخانه و خودروهای ثبت نامی در حال حاضر به نفع مردم است  اما با توجه به محدودیتی که در میزان تولیدات خودروسازی ها وجود دارد، در بازار آزاد به طور سنتی در معاملات خودرو،  اسفندماه رکورد بالاترین نرخ قیمتی و بدترین ماه برای خرید است، در مقابل فروردین ماه بهترین زمان برای خرید خودرو در بازار آزاد است.

عرضه خودرو در بورس کارا نیست

این کارشناس بازار خودرو در ارتباط با عرضه خودرو در بورس بیان کرد: برای حل مشکل مقطعی نباید قانون کشور را تغییر داد. بهترین راه حل مدیریت بازار خودرو، آزاد سازی قیمت‌هاست. اگر قرار است در بورس کالا قیمت گذاری دستوری انجام شود که همین الان هم شورای قیمت گذاری این کار را انجام می‌دهد و نیازی به بورس کالا نیست. چرا که با قیمت گذاری دستوری عملا بورس کالا  کارویژه خود را از دست می دهد. اگر قرار است که در بورس قیمت به بازار آزاد نزدیک بشود نیز نیازی به  عرضه خودرو در بورس کالا نیست و با آزادسازی قیمتی، مشکل حل می‌شود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 428595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =