۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
در بازار فردا چه می‌گذرد؟

یک کارشناس بازار معتقد است که بازار با کمبود نقدینگی مواجه است و نقدینگی سرگردان باید با سازوکارهای مناسب و به موقع به سمت بازار سرمایه سوق داده شود.

به گزارش صدای بورس، مجتبی معتمدنیا، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس ضمن بیان مطلب بالا درباره پیش بینی بازار فردا 29 بهمن 1399گفت: بعد از تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر ایجاد دامنه نوسان نامتقارن روند مثبتی در بازار به وجود آمد و رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرد.

معتمدنیا افزود: بر همین اساس، بسیاری از افراد سود بسیار خوبی را ذخیره کردند و طبیعتا با این روند فشار فروش افزایش پیدا کرد و حجم تقاضا نتوانست تکافوی حجم عرضه را بدهد و به همین دلیل سهم‌ها روند منفی را پشت سر گذاشتند. اتفاق خوب این مسئله تنها این بود، افرادی که نسبت به فروش سهم اقدام میکردند یا به نقدینگی سهم احتیاج داشتند و یا تصمیم بر ورود به بازارهای دیگر را گرفته بودند، طبیعتا این افراد سهم را نمی‌فروختند که بتوانند با قیمت پایین آن را خریداری کنند و این اتفاق حجم عرضه را در روند منفی کاهش می‌داد. بنابراین در بازار فردا نیز این روند منفی را خواهیم داشت اما در اواسط بازار، با توجه به این مسئله که دیگر موئلفه‌های دیگر اقتصادی شرایط نرمالی دارند فشار فروش کمتر می‌شود و تک سهم‌ها روند مثبتی را تجربه می‌کنند.

این کارشناس بازار درباره روند صندوق پالایشی یکم و سهم‌های پالایشی نیز گفت: صندوق‌های پالایشی با فشار قابل توجه تقاضایی که برای آن‌ها پیش آمد روند صعودی را تجربه کردند اما گپ به وجود آمده مدت زمانی طول می‌کشد تا برطرف شود، به طور کلی سهم‌های دیگر پالایشی برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر هستند.

معتمدنیا درباره روند سهم‌های مهمی چون فولاد و شستا در بازار فردا گفت: این سهم‌ها نیز با فشار فروش آغاز به کار می‌کنند و تا به انتها بازار صف‌های فروش  این دو سهم کاهش  یافته و حجم تقاضا افزایش می‌یابد و روند نرمالی را پیش می‌گیرند.

این کارشناس درباره وضعیت بازار گفت: بازار با کمبود نقدینگی مواجه است و نقدینگی سرگردان باید با سازوکارهای مناسب و به موقع به سمت بازار سرمایه سوق داده شود.

راحیل فراهانی

کد خبر 428522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =